Miksowanie muzyki w grze dla niewidomych

Przeczytałeś, drogi czytelniku, tytuł wpisu i od razu pomyślałeś "Oj, ich jeszcze z sylwestra trzyma". Ale to wszystko prawda. Gambit Game Lab, czyli developerzy z MIT i z Singapuru, stworzyli AudiOdyssey jako dowód na to, że ludzie niepełnosprawni też mogą cieszyć się grą w taki sam sposób, jak ludzie zdrowi.

Miksowanie muzyki w grze dla niewidomych
marcindmjqtx

05.01.2009 | aktual.: 15.01.2016 15:33

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Misją Gambit jest tworzenie gier na rynek światowy, a nie koncentrowanie się na jednym języku czy kulturze. Zespół zastanawiał się, czy można stworzyć grę, w którą będzie mógł grać zarówno niewidomy jak i widzący. AudiOdyssey spełnia te wymagania. Co więcej, gra posłużyła jako praca magisterska Eitana Glinerta, szefa zespołu.

Rozgrywka polega na wcieleniu się w rolę klubowego DJ'a, o wdzięcznej nazwie Vinyl Scorcher, i dopasowywaniu beatów tak, by stale podnosiło się ciśnienie, a co za tym idzie, parkiet się zapełniał. Sterowanie jest intuicyjne - odbywa się za pomocą klawiatury lub Wiilota, np. jeśli usłyszysz beat z prawej strony, wciskasz prawą strzałkę lub kierujesz Wiilota w tym kierunku. Proste i skuteczne. Oddajmy głos samemu Etianowi: Wybór muzyki jako głównego tematu gry był idealny, gdyż zarówno widzący jak i niewidomi tak samo odbierają muzykę.Projekt został wyróżniony m.in. w New York Times, jako jedno z 22 największych odkryć studentów w zeszłym roku. Eitan po odebraniu dyplomu założył Fire Hose Games, gdzie będzie tworzył, jak mówi, gry z pozytywnym wpływem na społeczeństwo.

Pozostaje pogratulować pomysłodawcy i ekipie, oraz przetestować grę, którą można pobrać TUTAJ.Maciej Czerniawski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.