Middle-Earth: Shadow of War w pełnym 4K na Xboksie One X 

Monolith pod wrażeniem konsoli Microsoftu.

Middle-Earth: Shadow of War w pełnym 4K na Xboksie One X
19

Niedawno informowaliśmy o tym, że według analizy Digital Foundry prezentowany na E3 Assassin’s Creed Origins nie działał na Xboksie One X w natywnym 4K. Z jednej strony - nie ma to ostatecznie kolosalnego znaczenia, jeżeli gra wygląda dobrze, no i - jak przytomnie zauważyliście w komentarzach - wciąż mamy do czynienia z wczesną wersją kodu i do premiery może się jeszcze nieco zmienić. Z drugiej - uderzające w zestawieniu z tymi faktami słowa Phila Spencera, według którego nowa konsola Microsoftu gra w zupełnie innej lidze niż PlayStation 4 Pro.

Jak się jednak okazuje, nie zewsząd płyną tak niejednoznaczne sygnały na temat nowej wersji konsoli Microsoftu. Bardzo entuzjastycznie wypowiada się o niej studio Monolith, pracujące nad kontynuacją Shadow of Mordor. Ona również pokazywana była na konferencji Microsoftu i - w odróżnieniu od "asasyna" - twórcy zapewniają, że działała w pełnym 4K. W rozmowie z serwisem WCCFTech Bob Roberts, odpowiadający za projekt gry, nie szczędził ciepłych słów Xboksowi One X.

Shadow of War: Official Xbox E3 2017 Briefing Video

Stwierdził. Dodał również, że jego zespół celuje w stabilne 30 klatek na sekundę na wszystkich konsolowych platformach. Zamiast ustalać sobie nierealistyczny cel w postaci 60 FPS-ów studio woli zapewnić, że gra nigdy nie spadnie poniżej 30.

A co z jej działaniem na innych niż Xbox One X platformach? Jeżeli chodzi o PS4 Pro, to Roberts stwierdził, że jego firma robi wszystko, by jak najlepiej zoptymalizować grę i na tę platformę, ale jest jeszcze za wcześnie, by mówić o szczegółach. Dobrą informację dostali za to właściciele pecetów.

Obraz

Okazuje się bowiem, że poza potencjalnie wyższą płynnością (na PC oczywiście przy odpowiednim sprzęcie będzie osiągalne 60 FPS-ów, a nawet i więcej) Shadow of War obsłuży również HDR-a na komputerach osobistych. Nie zawsze i niekoniecznie jest to standard, dobrze więc wiedzieć, że w tym wypadku nie pojawią się żadne ograniczenia.

Można więc mówić do woli o najpotężniejszej konsoli, ale ostatecznie wciąż najmocniejszą platformą do grania pozostaje PC. Inna sprawa, to różnica w cenie między PC zdolnym do wyświetlenia gry w takiej jakości a Xboksem One X. To na pewno pozytywny aspekt nowej konsoli Microsoft - wraca nas ona do tych dobrych czasów, kiedy przynajmniej na starcie konsola była mocniejsza sprzętowo niż PC w takiej samej cenie.

Dominik Gąska

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne