Microsoft zamyka Massive Inc. - agencję reklamową specjalizującą się w grach

Specjalistyczny serwis internetowy ADWEEK poświęcony zagadnieniom reklamy dotarł do informacji, że Microsoft zamierza w najbliższym czasie zamknąć należącą do firmy agencję reklamową Massive Inc. Do tej pory zajmowała się ona przede wszystkim umieszczaniem reklam w grach wideo. Jest jednak kilka powodów, dla których Microsoftowi nie opłaca się kontynuować jej działalności.

marcindmjqtx

09.10.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:39

Przypomnijmy, że kiedy w 2006 r. Microsoft kupował Massive wartość transakcji szacowano na kwotę od 200 do 400 milionów dolarów. Sądzono wówczas, że wartość rynku reklamowego w grach wideo rychło osiągnie dwa miliardy dolarów, tak się jednak nie stało. Co gorsza Massive niedawno straciła największego klienta - Electronic Arts, firma ta postanowiła sama zajmować się reklamami w swoich grach. Ponadto Microsoftowi bardziej opłaca się umieszczać reklamy bezpośrednio w serwisie Xbox LIVE, gdzie nie musi dzielić się zyskami z wydawcami poszczególnych gier.

ADWEEK pisze, że od kilku miesięcy producent Xboksa 360 bezskutecznie szukał kupca na Massive, w końcu jednak zdecydował się na zamknięcie agencji. Jak donoszą źródła, na które powołuje się wspomniana strona, Massive pod rządami Microsoftu nie miało łatwego życia - transakcji mocno sprzeciwiała się część kadry managerskiej giganta z Redmond, a kiedy już do niej doszło nigdy nie doprowadzono do integracji firmy z usługą sieciową Xbox LIVE.

Microsoft nie komentuje tych doniesień.

Marcin Lewandowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftbranża
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.