Przypomnijmy, że kiedy w 2006 r. Microsoft kupował Massive wartość transakcji szacowano na kwotę od 200 do 400 milionów dolarów. Sądzono wówczas, że wartość rynku reklamowego w grach wideo rychło osiągnie dwa miliardy dolarów, tak się jednak nie stało. Co gorsza Massive niedawno straciła największego klienta - Electronic Arts, firma ta postanowiła sama zajmować się reklamami w swoich grach. Ponadto Microsoftowi bardziej opłaca się umieszczać reklamy bezpośrednio w serwisie Xbox LIVE, gdzie nie musi dzielić się zyskami z wydawcami poszczególnych gier.
ADWEEK pisze, że od kilku miesięcy producent Xboksa 360 bezskutecznie szukał kupca na Massive, w końcu jednak zdecydował się na zamknięcie agencji. Jak donoszą źródła, na które powołuje się wspomniana strona, Massive pod rządami Microsoftu nie miało łatwego życia - transakcji mocno sprzeciwiała się część kadry managerskiej giganta z Redmond, a kiedy już do niej doszło nigdy nie doprowadzono do integracji firmy z usługą sieciową Xbox LIVE.
Microsoft nie komentuje tych doniesień.
Marcin Lewandowski