Microsoft rozważa wprowadzenie reklam do gier free-to-play

Skorzystać mają na tym twórcy. Gigant z Redmond obawia się jednak reakcji graczy.

Microsoft rozważa wprowadzenie reklam do gier free-to-play
Źródło zdjęć: © GETTY | Barcroft Media

16.04.2022 18:53

Jak donosi Business Insider, Microsoft rozważa możliwość wprowadzenia reklam w darmowych grach, udostępnianych na PC i konsolach. Co ciekawe, według tych informacji producent Xboksa nie zamierza pobierać swojego procentu od przychodów z reklam. Całość zysków przeznaczona ma być dla twórców gier.

Źródła, na które powołuje się publikacja, podają, że plany te znajdują się na razie w bardzo wczesnej fazie. Nie wiadomo na razie, jaki zakres miałoby obejmować publikowanie reklamowych treści i czy mogłyby być one rozszerzone na elementy samej gry, takie jak awatary gracza. Nie wiadomo również, czy Microsoft przedstawiał już ofertę reklamodawcom.

Producent Xboksa ma w tej kwestii poruszać się bardzo ostrożnie, przewidując możliwą gwałtowną reakcję ze strony graczy. Rozważana jest podobno możliwość wprowadzenia istotnych ograniczeń, na mocy których tylko wybrane marki miałyby dostęp do powierzchni reklamowej i mogłyby ją wykorzystywać w sposób nie wpływający negatywnie na rozgrywkę.

Jeżeli takie obawy faktycznie się pojawiają, to nic dziwnego. Temat z jest drażliwy, a tak zwane "darmowe" gry już obecnie na każdym kroku bombardują gracza ofertami i nakłaniają do wydania w nich pieniędzy. W pewnym sensie więc reklamy już w nich są, dotyczą jedynie samej gry.

Jak gracze zareagują na jeszcze więcej reklam w swoich darmowych grach? Można z duża dozą pewności przypuszczać, że niezbyt pozytywnie.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.