Microsoft planuje telewizyjną ofensywę
Pogłoski krążące wśród amerykańskich operatorów kablowych, mówią o planach wejścia Microsoftu w rolę internetowego operatora wirtualnej kablówki, z Xboxem w roli dekodera.
W odróżnieniu od Apple i Google, którzy zaczynają od wprowadzania swoich przystawek (set-top boxów) do amerykańskich salonów, Microsoft ma tam już mocny przyczółek w postaci Xboxa. Jednocześnie amerykańskie sieci kablowe boją się ucieczki klientów do tanich ofert oferowanych przez internetowe serwisy takie jak Hulu, czy sieciowa wypożyczalnia Netflix.
W tej chwili Amerykanie korzystający z usługi AT&T U-Verse mogą przez Xboxa oglądać niektóre programy sportowej sieci ESPN, jednak plotki mówią zupełnie nowej platformie i dalszych możliwościach rozwoju: udostępnieniu kodowanych kanałów takich jak Showtime i HBO, albo wykorzystaniu interaktywnej telewizji i integracji programu telewizyjnego z aplikacjami społecznymi. Możliwe jest też przeniesienie do internetu modelu sieci kablowej, z miesięcznymi opłatami za pakiety kanałów.
Zaangażowani w projekt od strony Microsoftu mówią jednak, że wynik ich pracy nie trafi na rynek wcześniej niż za rok. A przez ten czas Apple i Google mogą zrobić wiele, aby podciąć skrzydła konkurencji. Czyżby Microsoft miał przespać następny nowy rynek?
[Na podstawie MediaBeat i Yahoo! News]
Janusz A. Urbanowicz