Microsoft patentuje dynamiczny tryb kooperacji

Microsoft patentuje dynamiczny tryb kooperacji

Microsoft patentuje dynamiczny tryb kooperacji
marcindmjqtx
22.07.2009 10:23, aktualizacja: 15.01.2016 15:31

W zeszłym tygodniu amerykański urząd przyznał Microsoftowi kolejny patent - tym razem dotyczący trybu kooperacji w taktycznych strzelankach. W objętych patentem grach steruje się oddziałem postaci, które pozwalają na dołączanie nowych graczy w każdym momencie gry poprzez dynamiczne dzielenie ekranu i przydzielanie nowym graczom postaci z oddziałów osób już wcześniej grających.

Patent numer 7,559,834 złożono 2 grudnia 2002 w związku z produkowaną wtedy grą Brute Force na pierwszego Xboxa. Grę stworzyło teksaskie studio Digital Anvil, które w 2000 roku zostało wykupione przez Microsoft, a w 2006 zlikwidowane.

O ile uważam, że niektóre, rzeczywiście oryginalne rozwiązania może i warto objąć patentami, to w tym wypadku jest to ponowny przykład patentowania rozwiązań znanych już od dawna (dynamiczne dzielenie ekranu było już np. w Turoku 2 w 1998) poprzez objęcie ich jakimiś dodatkowymi warunkami, jak konkretny gatunek gry czy nawet konkretna platforma (jak patentowanie gry w papier-nożyce-kamień na PSN i XBL). Wydaje się jednak, że jest to jeden z patentów, które firmy rejestrują nie tyle po to, żeby nie dopuścić do stosowania ich przez konkurencję, a raczej w celu ochrony przed "patentowymi złodziejami", którzy, sami nic nie tworząc, szukają pasujących pod ich patent rozwiązań i pozywają ich twórców. Ale cóż, czy patent zablokuje używanie przez wydawców innych niż MGS trybu kooperacji typu "jump in/jump out" zapewne jeszcze się okaże.

Paweł Dembowski

[via Kotaku]

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)