Microsoft otwiera się na twórców niezależnych
Nauki na błędach ciąg dalszy. Xbox One zaoferuje solidne wsparcie dla gier Indie.
20.08.2013 | aktual.: 05.01.2016 16:04
Nie tak dawno dało się usłyszeć o planowanym otwarciu platformy dystrybucji cyfrowej Microsoftu i umożliwieniu samodzielnej publikacji gier niezależnych, dziś doczekaliśmy się szczegółów. Ogłoszony program ID@Xbox (Independent Developers @Xbox), jak zapewnia Microsoft, jest owocem współpracy z blisko 50 twórcami indie, dzięki czemu stanowić ma najlepszą platformę cyfrowej dystrybucji przeznaczoną dla studiów niezależnych.
Twórcom wyrażającym chęć przystąpienia do programu (a można to zrobić tutaj) przekazane zostaną dwa zestawy darmowych narzędzi deweloperskich wraz z dostępem do usług w chmurze, systemem osiągnięć i technologii Kinect. Microsoft ma zapewnić należyte promowanie tytułów publikowanych w sklepie. Oprócz tradycyjnych rankingów, w których znajdą się tytuły cieszące się największą popularnością, dostaniemy spersonalizowane rekomendacje, które uwzględnią gust gracza. Gry dostaną również wsparcie dla funkcji wyszukiwania głosowego.
Ponadto Phil Harrison zapytany o kryteria podziału dochodów zapewnił, że będzie on zbliżony do obowiązującego na rynku standardu, co powinno oznaczać 70% dla dewelopera, reszta dla Microsoftu. Co ważne, publikowanie aktualizacji do aplikacji nie będzie się wiązać z żadnymi dodatkowymi opłatami, a sam proces certyfikacji zostanie znacznie usprawniony.
Jeszcze nie tak dawno Lorne Lanning, dyrektor studia odpowiedzialnego za serię Oddworld stwierdził że Microsoft nie traktuje poważnie twórców indie i że nie są oni dla firmy celem biznesowym. Ogłoszony dziś program może zmusić do rewizji poglądów wielu deweloperów. Lepiej późno, niż wcale.
[Źródło: Gameindustry]
Konrad Zabłocki