Microsoft nie wyda Machinarium na XBLA
Myślę, że nawet pomimo faktu, iż z definicji nasi czytelnicy grają na konsolach mogę założyć, że nazwa Machinarium jednak coś Wam mówi. Piekielnie wciągająca i zjawiskowo klimatyczna, niezależna produkcja od Amanita Design podbiła już serca graczy na PC i Makach, ale autorzy chętnie widzieliby ją również na konsolach. Niestety, Microsoft odmówił wydania gry w usłudze Xbox LIVE Arcade*, co w znaczący sposób utrudnia sprawę. Jaki jest powód tej decyzji?
09.04.2010 | aktual.: 12.01.2016 15:27
Jakub Dvorsky wyjaśnia:
Microsoft odrzucił Machinarium dla XBLA po półrocznych rozmowach. Gra im się podoba i wiedzą, że odniosłaby sukces na ich platformie, ale nie chcą wspierać gier, które nie są tytułami na wyłączność dla platform Microsoftu. Machinarium takim tytułem nie jest, bo wypuściliśmy wersje na Maki i Linuksa. Mamy co prawda jeszcze opcję porozmawiania z jakimś dużym wydawcą, by gra trafiła do XBLA, ale jest to trochę absurdalne i zapewne będzie wiązało się z utratą dużej części przychodów. Szkoda, ale polityka firmy to najwidoczniej rzecz święta. Poza tym Machinarium działa świetnie nawet na moim (słabiutkim) laptopie, więc jeśli chcecie w nie zagrać, to i tak nie ma sensu czekać na finał wydawniczych perypetii.
[via XBLAFans] Dzięki, don_wroc_love!
*Usługa Xbox LIVE nie jest oficjalnie dostępna w Polsce. Nie wiesz, co to oznacza? Dowiesz się tu.