Microsoft nie przejmuje się ostatnim ruchem Sony. A chyba powinien

"Bujanie w chmurach" nie jest dla firmy z Redmond niczym nowym, ale ile mają z tego gracze?

Microsoft nie przejmuje się ostatnim ruchem Sony. A chyba powinien
marcindmjqtx

03.07.2012 | aktual.: 05.01.2016 16:42

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Microsoft od dawna korzysta z dobrodziejstw strumieniowania multimediów, dzięki czemu może pochwalić się olbrzymią biblioteką filmów, muzyki czy programów telewizyjnych, które możemy oglądać za pośrednictwem Xbox Live. O ile mieszkamy w jednym z krajów, w których ta usługa rozwinęła skrzydła, rzecz jasna.

Rzecznik firmy zapytany o reakcję na kupno Gaikai przez Sony przypomniał tylko, że Microsoft już dawno zainwestował w tę technologię i obecnie dostarcza rozrywkę 40 milionom użytkowników. W przyszłości firma zamierza przywiązywać do niej dużą wagę:

Zamierzamy dostarczać wyjątkowych, wieloplatformowych przeżyć przez Xboksa, Windows Phone, Windows 8 i inne popularne urządzenia. Sporo uwagi Microsoft poświęcił tematowi na swojej konferencji w trakcie E3, co nie spodobało się graczom, którzy chcieli słuchać o grach.

I to jest rozróżnienie, które warto zauważyć. Microsoft w zasadzie nie mówi o graniu w chmurze, dla niego liczą się głównie zasobne biblioteki multimediów, a graczom oferuje na razie tylko przechowywanie na dalekich serwerach zapisanych stanów gier. Natomiast Sony kupując Gaikai dało jasny sygnał, że z tej chmury mają "padać" gry. Mocno zaznaczył to Andrew House:

SCE dostarczy światowej klasy usługę, która pozwoli użytkownikom na natychmiastowy dostęp do szerokiego zakresu zawartości. Od core'owych gier z bogatą grafiką do casualowych produkcji. Zawsze i wszędzie, na różnych urządzeniach podłączonych do internetu. To dlatego wszyscy zastanawiają się teraz, jaka przyszłość czeka branżę i czy koniec konsol, jakie znamy, jest bliski.

Microsoft może i na pozór się tym nie przejmuje, ale pomimo, że od dawna stosuje "chmurę" do dostarczania rozrywki, to jeśli chodzi o wykorzystywanie jej do grania, jest obecnie za konkurencją. Sony kupiło sobie platformę, która już działa. To, co zrobi z nią w przyszłości będzie bardzo ciekawe.

źródło: Games Industry

Maciej Kowalik

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościmicrosoftsony
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.