Microsoft nie porzucił projektu zamiany pokoju w interaktywną przestrzeń - oto RoomAlive

Jeśli wydaje Wam się, że gdzieś już to widzieliście, to dobrze wam się wydaje.

Microsoft nie porzucił projektu zamiany pokoju w interaktywną przestrzeń - oto RoomAlive
marcindmjqtx

Pamiętacie projekt IllumiRoom, gdzie telewizor nie był centrum akcji, a tylko częścią ekranu na ścianie? Robiło to wrażenie, ale jak się okazało, był to tylko wstęp do dalszych badań.

RoomAlive to rozwinięcie tamtego pomysłu - nie ma tu już telewizora, wykorzystywane są projektory i kamery z Kinecta mierzące odległość, by cały pokój zamienić w wielki interaktywny ekran. Jest to proces zwany projection mappingiem i dotychczas takie prezentacje należało przygotowywać specjalnie dla pokoju, w którym będą pokazywane.

RoomAlive pozwala na wyświetlanie interaktywnych środowisk w każdym pomieszczeniu, zawartość dynamicznie się do niego dostosuje -  np. kamery automatycznie wykryją ściany i podłogę, uwzględnią też meble. System kalibruje się zupełnie samodzielnie, niepotrzebny jest wykwalifikowany człowiek - zamontować system będzie mógł więc każdy. A gry można przygotować w popularnym silniku Unity.

fot. Microsoft Research

By system działał, potrzebnych jest 6 par Kinecta+projektor, które trzeba zamontować na suficie. W ten sposób RoomAlive nie tylko jest w stanie pokryć obrazem cały pokój, ale też śledzić ruchy głowy człowieka, by dopasowywać zawartość do tego, z jakiej perspektywy patrzy.

W rozszerzonej przestrzeni da się dotykać, unikać i strzelać do wirtualnych obiektów. Może też sterować postaciami chodzącymi po podłodze i ścianach. A to dopiero próbki tego, na co stać RoomAlive. Jeśli zainteresowały was możliwości RoomAlive, zobaczcie pełną prezentację:

RoomAlive Nadal jednak jest to projekt, który ma dowieść, że da się taki pomysł zrealizować i na razie nie powiedziano nic o wprowadzaniu go na rynek.

Paweł Kamiński

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.