Microsoft naprawdę chce przenieść Twój pokój w sam środek gry

We wrześniu ubiegłego roku usłyszeliśmy o opatentowanej przez Microsoft technologii wyświetlającej ruchome obrazy na ścianach wokół grającego. Nie musimy się już domyślać jak miałoby to wyglądać. Na targach CES w Las Vegas pokazano koncepcyjne wideo.

Microsoft naprawdę chce przenieść Twój pokój w sam środek gry
marcindmjqtx

10.01.2013 | aktual.: 21.01.2016 16:48

Projekt nazywa się IllumiRoom, korzysta z Kinecta oraz specjalnego projektora i powstaje we współpracy z Samsungiem (zaprezentowano go na konferencji Koreańczyków). Co ważne, w nagraniu pod telewizorem stoi Xbox 360 - konsola znajdująca się już w milionach domów, więc wygląda na to, że bajer wcale nie jest dedykowany Xboksowi "jakiemuśtam" i Kinectowi 2.0. Albo po prostu nie mogą pokazać sprzętu, który oficjalnie nie istnieje. Zanim zaczniecie oglądać wspomnę jeszcze o zapewnieniach Microsoftu, że to rzeczywiście tak wygląda i niczego nie dodali w postprodukcji. Nie wierzę im.

Skłamałbym mówiąc, że prezentacja nie zrobiła na mnie wrażenia. W końcu to patent rodem z filmów science fiction. Ale takie same emocje budził na początku Kinect. Rzeczywistość brutalnie to potem zweryfikowała.

Mam też wrażenie, że jajogłowi z Microsoftu nie popuścili wystarczająco wodzy fantazji. Szczytem ambicji przy takiej technologii jest wyświetlanie rozbłysków, laserowych pocisków czy wirtualnych ścian na prawdziwej ścianie? Jasne, wszystko w rękach twórców. Od nich zależy jak IlumiRoom spożytkują.

To samo mówiono o Kinekcie.

Dobra, kończę marudzić. Więcej o magicznym portalu, który zamieni nasze mieszkania w cokolwiek sobie wymarzymy dowiemy się 27 kwietnia na konferencji CHI 2013 w Paryżu.

Piotr Bajda

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360kinect
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.