Microsoft nadal nie wierzy w 3D, a badania pokazują, że 80% graczy nie przeszkadzają okulary
Phil Spencer, vice prezes Microsoft Game Studios, powiedział w CNN, że czuje, iż Sony tak mocno angażując się w technologię 3D wsiada na złego konia. Dotychczasowe wysiłki w tym temacie widzi raczej jako eksperyment naukowy, niż coś, co obejmie nas wszystkich i podkreśla tutaj, że wspólne granie w tej technologii jest poważnie utrudnione. Tymczasem dziś pojawiły się badania, które pokazują, że aż 80% graczy nie przeszkadzają specjalne okulary do 3D. Co ciekawe przeprowadził je podmiot wspierany przez firmy zainteresowane rozpowszechnieniem technologii.
Za U Decide, które przeprowadziło ankiety wśród graczy stoi S-3D Gaming Alliance (S3DGA) w skład którego wchodzą firmy: Panasonic, Electronic Arts, Ubisoft, Steelseries, Zalman, Blitz Games Studios, Computer Power User i Meant to be Seen. Jak jednak zapewnia U Decide badania zostały przeprowadzone rzetelnie. Przytoczmy najważniejsze ustalenia:
- aż 80% graczy chętnie obejrzy film w 3D lub zagra w taką grę z okularami, jeśli to samo można by zrobić bez okularów zainteresowanie wzrasta o 12%,
- dużo większe różnice występują w przypadku telewizji - wydarzenia sportowe chce w okularach 3D oglądać 36% graczy, a bez nich już 63%, w przypadku innych programów proporcje te wynoszą odpowiednio 20 i 61%.
- Wśród ankietowanych 65% posiada telewizor HD, a ponad 35% z nich zamierza w ciągu dwóch lat kupić telewizor 3D.
Badania przeprowadzono zarówno wśród osób, które już posiadają sprzęt 3D i takich, które go nie mają. Były to dwie, osobne ankiety, których wyniki najprawdopodobniej zsumowano. Jak dotąd badania przeprowadzane wśród osób, które nie grają (pamiętajmy, że gracze to grupa, która interesuje się nowoczesnymi technologiami), wskazywały na niewielkie zainteresowanie 3D w domowych pieleszach.
[via Industry Gamers, Eurogamer]
Marcin Lewandowski