Microsoft kupuje Obsidian Entertainment

A na dokładkę - inXile.

Microsoft kupuje Obsidian Entertainment

12.11.2018 | aktual.: 12.11.2018 10:30

Zgodnie z niedawnymi plotkami, Microsoft kupił Obsidian Entertainment. Studio odpowiedzialne za dwie części Pillars of Eternity, Fallouta: New Vegas czy Knights of the Old Republic 2 dołącza do dość szybko powiększającego się ostatnio grona wewnętrznych developerów Microsoftu. Ogłoszono to podczas imprezy X018 w Meksyku.

To z pewnością dobra wiadomość dla samego Obsidianu, który przez lata swojej działalności jako niezależne studio nie raz borykał się z problemami finansowymi. Jak na ironię, ostatnie z nich związane były z anulowaniem dużej konsolowej produkcji, tworzonej właśnie dla Microsoftu. To wtedy na powierzchni utrzymała Obsidian kickstarterowa zbiórka na Pillars of Eternity.

Obraz

No ale dzisiejszy Microsoft to trochę inna firma, wyraźnie zdeterminowana, by konkurować z Sony na polu tworzonych wewnętrznie gier. W tym studio tak doświadczone jak Obsidian z pewnością pomoże.

Jednocześnie producent Xboksa poinformował o zakupieniu innego erpegowego developera - firmy inXile. Dowodzony przez Briana Fargo zespół stworzył m.in. gry Wasteland 2, Torment: Tides of Numenera i Bard's Tale 4.

Tym samym całkowita liczba należących do Microsoftu developerów wzrosła do 13. Nowe studia, wśród których znalazło się parę miesięcy temu również Ninja Theory (Hellblade, Enslaved) i PlayGround Games (seria Forza Horizon) z pewnością pomogą następnej generacji Xboksa z grami na wyłączność.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (14)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.