Microsoft jedną łatką drastycznie ulepszy Kinecta? [AKTUALIZACJA]
O tym, że Microsoft mocno ograniczył możliwości sprzętowe Kinecta w porównaniu do pierwotnych planów, już pisaliśmy - chociażby przy okazji zdementowanych plotek o rozpoznawaniu przez niego języka migowego. Najnowsze, niepotwierdzone jeszcze informacje, wskazują jednak na to, że być może niedługo te bariery zostaną usunięte, a my poznamy prawdziwą moc kontrolera. [AKTUALIZACJA: Microsoft dementuje plotki.]
21.12.2010 | aktual.: 06.01.2016 14:54
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Najnowsze plotki wskazują na to, że Microsoft rozważa wypuszczenie łatki, która odblokowałaby naprawdę spore zasoby możliwości Kinecta. Po pierwsze byłaby to rozdzielczość kamery - 320x240 punktów zwiększyłoby się 640x480. Pozwoliłoby to między innymi na rozróżnianie ruchów pojedynczych palców. Drugą rzeczą, którą mianoby ulepszyć jest przepustowość łącza USB między kontrolerem a konsolą. Obecnie wynosi około 15/16 Mb/s, można ją zaś zwiększyć podobno aż do 35 Mb/s. Ograniczenie w tym względzie zastosowano, by zostawić miejsce dla innych peryferiów, ten problem być może uda się jednak rozwiązać jakoś inaczej.
Gwoli ścisłości należy dodać, że programiści korzystający z Kinectów podłączonych do komputerów, o których projektach często ostatnio piszemy, już z tych lepszych specyfikacji korzystają. Chodzi więc tylko o kontroler podłączony do Xboksa 360.
Z jednej strony pomysł wydaje się sensowny (w końcu po co ograniczać możliwości sprzętu), z drugiej jednak - co taka łatka w zasadzie by nam dała? W końcu gry, które wydano do tej pory, dobrze radzą sobie nawet przy tych mniejszych możliwościach. Wydaje się więc, że chodzi o jakieś zupełnie nowe produkcje. Czy zapowiedziano już takie, które wydają się takiego ulepszenia potrzebować? W tym momencie do głowy przychodzi mi tylko Forza Motorsport 4 (bo obsługa Kinecta w Gears of War 3 ciągle jest bardzo mocno wątpliwa), ale może tez chodzić o coś jeszcze niezapowiedzianego.
Czekamy na oficjalne informacje od Microsoftu.
[AKTUALIZACJA]
I doczekaliśmy się:
Cały czas pracujemy nad zwiększeniem i ulepszeniem możliwości Xboksa 360 i Xbox LIVE, jednakże te plotki są całkowicie bezpodstawne. Microsoft dodaje, że jest zupełnie zadowolony z dokładności Kinecta, a na dowód, że jest wystarczająca, przytacza 2.5 miliona sprzedanych sztuk kontrolera w ciągu pierwszych 25 dni na rynku. Nie ma jak logiczne wnioskowanie.
Tomasz Kutera