Microsoft: Gry dla zapalonych graczy sprzedają się same

David Dennis, rzecznik prasowy Microsoftu, udzielił GamesIndustry dość długiej wypowiedzi, w której zawarł wiele interesujących tez i scharakteryzował politykę firmy dotyczącą konsol. Najważniejsza wydaje się opinia, że znacznie łatwiej sprzedawać jest gry dla zapalonych graczy, niż te przeznaczone dla mniej świadomych konsumentów.

Microsoft: Gry dla zapalonych graczy sprzedają się same
marcindmjqtx

16.12.2009 | aktual.: 13.01.2016 16:12

W opinii Dennisa pozyskanie klientów w postaci tzw. niedzielnych graczy i takich, którzy grają głównie w gry na portalach społecznościowych, wymaga sporych nakładów marketingowych. Microsoft zamierza przyciągnąć wspomnianą grupę za pomocą Project Natal dla Xboksa 360.

Zapaleni gracze kupią gry, nie musimy się skupiać na ich marketingu - cóż, oczywiście to robimy, ale one i tak w znacznej mierze sprzedają się same ponieważ dają graczom intensywne przeżycia a na tym im właśnie zależy. Jednakże znalezienie nowych klientów w postaci niedzielnych graczy od dawna było wpisane w strategię firmy. Najpierw zdecydowano się stworzyć bazę zaangażowanych graczy, a następnie poszerzyć ją o bardziej zróżnicowaną klientelę, jednocześnie nie rezygnując z już istniejącej bazy. Pierwszym krokiem w tę stronę było dodanie obsługi serwisów społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Microsoft ma też nadzieję, że produkcje powstające z myślą o Natalu będą w stanie rywalizować z takimi hitami jak serie FIFA, Call of Duty czy Assasin's Creed.

Swoją drogą Dennis chyba dał jasny wykład na temat tego, dlaczego gry skierowane dla zapalonych graczy na Wii i DS nie sprzedają się dobrze. Brak promocji wytykany Rockstar przez Nintendo faktycznie może mieć w tym swój spory udział.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360microsoft
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.