Metro: Last Light miało mieć multiplayera. Słowo klucz to "miało"

No proszę. To chyba drugi - po BioShock Infinite - świeży przypadek, w którym ktoś z głową na karku stwierdził, że nie każda gra potrzebuje trybu dla wielu osób. I multiplayer wyleciał.

marcindmjqtx

Zwykle nie przepadam za mówieniem w imieniu wszystkich graczy, ale w tym wypadku wydaje mi się, że nie skłamię twierdząc, że większość planuje kupić Metro: Last Light dla samotnej przygody, a nie zapowiedzianych po premierze trybów sieciowych. Metro 2033 było co prawda u swoich podstaw strzelaniną, ale siła gry leżała w atmosferze moskiewskiego metra, autentycznego końca świata i paranormalnych zdarzeń. Czy ktoś z was żałował, że nie może zagrać tam deathmatcha? No waśnie.

No, ale wydawcy wciąż wierzą, że wszystko jest lepsze z multi. Chodzą plotki, że właśnie przez to BioShock Infinite został opóźniony na przyszły rok. Ken Levine niedawno i tak przyznał, że żadnego multiplayera nie będzie, bo prototypy nie działały. Pamiętacie też pewnie projektanta Spec Ops: The Line, który nie przebierał w słowach opisując doczepiony na życzenie wydawcy tryb multi, stworzony na chybcika przez inne studio:

Nikt w to nie gra, a dla mnie to nawet nie jest część właściwej gry. To druga gra, wciśnięta na dysk, niczym rakotwórcza narośl, grożąca zniszczeniem tego, co najlepsze W przypadku Metro: Last Light nie poszło chyba o tak fundamentalne kwestie, jak wizja gry w głowach jej projektantów i spór o to, co chciał widzieć w niej wydawca.

Na blogu gry możemy przeczytać, że decyzja o zbadaniu szans na fajne multi wypłynęła od autorów. Do trybów sieciowych została oddelegowana mała grupka, która stworzyła kilka prototypów. Nie wzbudziły one jednak wielkiego entuzjazmu, a pracujący nad nimi ludzie zostali znów włączeni do ekipy tworzącej kampanię dla jednego gracza. Słowo "pieniądze" we wpisie nie pada, ale pamiętajmy, że wydawcą gry jest THQ. Firma przeżywa ciężki okres, zamyka oddziały i rezygnuje z projektów, aby uniknąć upadku. Idę o zakład, że gdyby kondycja finansowa była lepsza, wydawca zorganizowałby dodatkowe ręce do pracy i Last Light wystartowałoby z multiplayerem na płycie.

No właśnie, "na płycie". 4A nie wyklucza, że po premierze wróci do tematu:

Teraz jesteśmy w 100% skupieni na kampanii i nie myślimy o niczym innym. Jednak nie lubimy wyrzucać czegoś nad czym pracowaliśmy. Może wrócimy do tego po premierze gry. Niech będzie. Chociaż ja od deathmatchy wolałbym jednak jakąś mini kampanię dla dwóch graczy. W Metro 2033 Artemowi często ktoś towarzyszył. Kilka takich, ciekawie zaprojektowanych misji, z kooperacją na pewno bym kupił. Do zbierania fragów mam inne gry. źródło: EnterTheMetro

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360ps3

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.