Metro Exodus Enhanced Edition pierwszą grą wymagającą karty z ray tracingiem
Twórcy całkowicie przerobili model oświetlenia w grze.
Już w przyszłym tygodniu - dokładnie 6 maja - będzie miało premierę "Metro Exodus Enhanced Edition". To samodzielne rozszerzenie do wydanej nieco ponad 2 lata temu gry będzie darmowe dla jej wszystkich posiadaczy. I sprawi, że będzie wyglądać lepiej niż niejedna najnowsza produkcja.
Wszystko to dzięki nowemu modelowi oświetlenia, stawiającemu w 100 procentach na ray tracing. Do tego stopnia, że by uruchomić tę wersję gry trzeba posiadać kartę graficzną ze sprzętowym wsparciem dla RTX.
Jak tłumaczy jak zwykle wnikliwy materiał Digital Foundry, podstawowa wersja gry była projektowana na dwa modele oświetlenia naraz. Standardowy i wykorzystujący ray tracing. Z tego powodu twórcy musieli się zdecydować na szereg tricków i sztuczek tak, by w obu wersjach wyglądała dobrze. Implementacja ray tracingu była z tego powodu mniej szczegółowa.
Na potrzeby "Enhanced Edition" odpowiedzialni za grę artyści jeszcze raz usiedli nad wszystkimi lokacjami i zaprojektowali model oświetlenia tak, by w pełni wykorzystywał dobrodziejstwa ray tracingu.
Efekt można zobaczyć na powyższym wideo. A już z tydzień samodzielnie - jeżeli tylko macie "Metro Exodus" i mocnego PC z kartą RTX.