Mass Effect: Andromeda - walka i umiejętności na wideo

BioWare udostępniło pierwszy z nowej serii materiałów. W końcu zaczynamy dowiadywać się czegoś więcej o Andromedzie!

Mass Effect: Andromeda - walka i umiejętności na wideo

18.02.2017 13:14

Pierwszy z materiałów, pokazujących rozgrywkę i koncentrujących się na przybliżenie jej aspektów graczom, koncentruje się na mechanizmach walki. Przede wszystkim więc, co nie powinno już chyba nikogo specjalnie dziwić, twórcy chcą, by ten aspekt gry sprawdzał się jako całkowicie kompetentna strzelanka trzecioosobowa. Owszem, są zdolności, które trzeba będzie rozwijać i takie tam, ale jeżeli chodzi o samą akcję, to ma być szybko, zręcznościowo i efektownie.

To kierunek, w stronę którego Mass Effect szedł już od drugiej części. To w gruncie rzeczy dość zrozumiałe - RPG z bronią palną i strzelaniem, w których walka opiera się na „rzutach kością”, rozwoju postaci itp. nigdy się nie sprawdzają. Nie działało to w pierwszym ME, nie działało w Alpha Protocol, nie działało nawet tak naprawdę w pierwszym Deus Exie, przy całym kulcie, jakim (słusznie) obrosła ta gra.

Erpegowi ortodoksi mogą się na takie podejście zżymać, reszcie pozostaje nadzieja, że będzie się w to po prostu dobrze grało. A nie jest ona bezpodstawna - pomiędzy Mass Effectem 2 i 3 BioWare zrobiło duże postępy. Można przypuszczać, że Andromeda poradzi sobie z tymi strzelankowymi elementami jeszcze sprawniej.

MASS EFFECT Andromeda | Combat Weapons & Skills | Official Gameplay Series - Part 1

W nowej odsłonie serii Mass Effect BioWare, idąc za popularnym trendem, stawia na mobilność. Sterowana przez gracza postać wyposażona będzie w rakietowy plecak, pozwalający na wzlatywanie do góry czy robienie szybkich uników na boki.

Jeżeli chodzi o dostępny graczowi arsenał, to bronie podzielone zostały na trzy kategorie w zależności od ich pochodzenia. Te z Drogi Mlecznej wymagają amunicji, proteańskie działają na energię (można z nich strzelać dowolnie długo, ale się przegrzewają), a te z Andromedy bazują na plazmie i same namierzają się na ciepło. Niektóre z nich można również ładować przed strzałem w celu uzyskania większych obrażeń.

Również na trzy kategorie podzielono dostępne graczowi umiejętności. Są to: biotyka, walka i technologia. Zdolności z pierwszego drzewka pozwalają manipulować masą i grawitacją (przyciągać do siebie wrogów, rzucać nimi), te z drugiego zwiększają obrażenia zadawane różnymi rodzajami uzbrojenia, a z trzeciego - pozwalają wykorzystywać arsenał eksperymentalny i uzyskiwać strategiczną przewagę w walce.

Niezależnie od tego, jak gracz zdecyduje się rozwinąć swoją postać, będzie mógł przez całą grę korzystać z całego dostępnego w niej arsenału. W Andromedzie nie będzie żadnych ograniczeń ze względu na klasę postaci czy wybrane umiejętności.

Dominik Gąska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.