Mass Effect: Andromeda - walka i umiejętności na wideo
18.02.2017 13:14
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
BioWare udostępniło pierwszy z nowej serii materiałów. W końcu zaczynamy dowiadywać się czegoś więcej o Andromedzie!
Pierwszy z materiałów, pokazujących rozgrywkę i koncentrujących się na przybliżenie jej aspektów graczom, koncentruje się na mechanizmach walki. Przede wszystkim więc, co nie powinno już chyba nikogo specjalnie dziwić, twórcy chcą, by ten aspekt gry sprawdzał się jako całkowicie kompetentna strzelanka trzecioosobowa. Owszem, są zdolności, które trzeba będzie rozwijać i takie tam, ale jeżeli chodzi o samą akcję, to ma być szybko, zręcznościowo i efektownie.
To kierunek, w stronę którego Mass Effect szedł już od drugiej części. To w gruncie rzeczy dość zrozumiałe - RPG z bronią palną i strzelaniem, w których walka opiera się na „rzutach kością”, rozwoju postaci itp. nigdy się nie sprawdzają. Nie działało to w pierwszym ME, nie działało w Alpha Protocol, nie działało nawet tak naprawdę w pierwszym Deus Exie, przy całym kulcie, jakim (słusznie) obrosła ta gra.
Erpegowi ortodoksi mogą się na takie podejście zżymać, reszcie pozostaje nadzieja, że będzie się w to po prostu dobrze grało. A nie jest ona bezpodstawna - pomiędzy Mass Effectem 2 i 3 BioWare zrobiło duże postępy. Można przypuszczać, że Andromeda poradzi sobie z tymi strzelankowymi elementami jeszcze sprawniej.
MASS EFFECT Andromeda | Combat Weapons & Skills | Official Gameplay Series - Part 1
W nowej odsłonie serii Mass Effect BioWare, idąc za popularnym trendem, stawia na mobilność. Sterowana przez gracza postać wyposażona będzie w rakietowy plecak, pozwalający na wzlatywanie do góry czy robienie szybkich uników na boki.
Jeżeli chodzi o dostępny graczowi arsenał, to bronie podzielone zostały na trzy kategorie w zależności od ich pochodzenia. Te z Drogi Mlecznej wymagają amunicji, proteańskie działają na energię (można z nich strzelać dowolnie długo, ale się przegrzewają), a te z Andromedy bazują na plazmie i same namierzają się na ciepło. Niektóre z nich można również ładować przed strzałem w celu uzyskania większych obrażeń.
Również na trzy kategorie podzielono dostępne graczowi umiejętności. Są to: biotyka, walka i technologia. Zdolności z pierwszego drzewka pozwalają manipulować masą i grawitacją (przyciągać do siebie wrogów, rzucać nimi), te z drugiego zwiększają obrażenia zadawane różnymi rodzajami uzbrojenia, a z trzeciego - pozwalają wykorzystywać arsenał eksperymentalny i uzyskiwać strategiczną przewagę w walce.
Niezależnie od tego, jak gracz zdecyduje się rozwinąć swoją postać, będzie mógł przez całą grę korzystać z całego dostępnego w niej arsenału. W Andromedzie nie będzie żadnych ograniczeń ze względu na klasę postaci czy wybrane umiejętności.
Dominik Gąska