Mass Effect: Andromeda i kontynuacja Titanfall pojawią się między październikiem 2016 a marcem 2017

Electronic Arts dzieli się wynikami trzeciego kwartału tego roku fiskalnego i planami na rok następny, a do zdradza, że na świecie sprzedało się już 55 milionów konsol aktualnej generacji.

Mass Effect: Andromeda i kontynuacja Titanfall pojawią się między październikiem 2016 a marcem 2017
Patryk Fijałkowski

Electronic Arts może nie cieszyć się wśród graczy opinią najlepszego wydawcy w branży (łał, te Spodnie Elokwencji +3 naprawdę działają!), ale nie zmienia to faktu, że pozostaje jednym z największych. Podczas konferencji dla inwestorów podsumowującej trzeci kwartał bieżącego roku fiskalnego dowiedzieliśmy się, że firma odnotowała dochód w wysokości 1,803 miliardów dolarów (w poprzednim roku było to 1,42 miliardów).

Zysk wydawcy za trzeci kwartał wynosi natomiast 596 milionów dolarów, co jest znaczną poprawą w porównaniu z zeszłorocznymi 388 milionami dolarów. Z pewnością duża w tym zasługa dwóch rozbuchanych marketingowo i długo wyczekiwanych gier - Need for Speeda oraz Battlefronta. Zresztą, ten drugi tytuł - zgodnie z tym co zdradziło EA - trafił do sklepów w liczbie 13 milionów egzemplarzy. Niestety, nie dowiedzieliśmy się, ilu klientów go z tych sklepów zabrało.

Dobrze, zróbmy przerwę od statystyk (bez obaw, jeszcze do nich wrócimy) i skupmy się na tym, na co wszyscy czekamy - na nadchodzących grach. Te napawają optymizmem i pozwalają zakładać, że rok fiskalny 2017 (czyli okres między 1 kwietnia 2016 a 31 marca 2017) może okazać się dla wydawcy lepszy od poprzedniego. Pierwszą dużą premierą będzie z pewnością Mirror's Edge Catalyst zaplanowany na 26 maja. Demo ogrywane podczas Gamescoma pokazało mi, że najnowsza odsłona przygód Faith ma szansę być co najmniej równie dobra jak jedynka.

Po Mirror's Edge nastąpi standardowy sznur gier sportowych. Następnie ukaże się nowy Battlefield. Blake Jorgensen, dyrektor finansowy firmy, powiedział, że nowej odsłony hitu Dice możemy spodziewać się klasycznie w trzecim kwartale, czyli w okolicach świąt. Najważniejsze jednak są wielkie, tajemnicze niewiadome - Titanfall 2 i Mass Effect Andromeda. Jorgensen zdradził tylko, że obie gry pojawią się w drugiej połowie roku fiskalnego - czyli okno zawęża się od października 2016 do marca 2017.

Obraz

Mam nadzieję, że Mass Effect zdąży jednak jeszcze zasilić tegoroczną reprezentację gier, choć jednocześnie mi się nie śpieszy. Uspokaja mnie fakt, że nad Andromedą BioWare pracuje już kawał czasu (o Dragon Age'u 2 raczej nie ma tu mowy), a wszelkie informacje o tytule wciąż są niemalże zerowe. Czekałem już tyle, poczekam w razie czego kilka miesięcy dłużej. Shepard zawiesił poprzeczkę wysoko i coś mi mówi, że pieczołowicie skrywana nowa odsłona jej sięgnie. Dobrze słyszeć też jakieś konkrety o jeszcze bardziej enigmatycznym Titanfallu 2.

No dobrze, wróćmy do statystyk. Jorgensen podczas konferencji zdradził także, że na świecie sprzedało się łącznie 55 milionów konsol aktualnej generacji. Imponująca liczba, choć Microsoft nie chciałby pewnie, by została ujawniona. Biorąc pod uwagę, że Sony niedawno chwaliło się niemal 36 milionami sprzedanych egzemplarzy PlayStation 4, nie trzeba być Stephenem Hawkingiem, by obliczyć, że Xboks One znalazł około 19 milionów nabywców. Tym samym potwierdza się analiza Mary Jo Foley, a Electronic Arts jawnie pokazuje, jak miażdżącą przewagę w tej generacji ma Sony.

Firma pochwaliła się także dużym zainteresowaniem nową odsłoną serii Need for Speed - w grze miesięcznie bywa dwa razy więcej aktywnych graczy niż w poprzedniej części zatytułowanej Rivals. Inną ciekawostką jest, że w podsumowywanym kwartale gracze spędzili łącznie ponad 150 milionów godzin w Battlefroncie 4 i Hardline'ie. Intryguje również fakt, że w Star Wars The Old Republic odnotowano najwyższą liczbę subskrybentów od niemal trzech lat. Z pewnością duża w tym zasługa dodatku Knights of the Fallen Empire, który wyszedł 27 października.

Jeśli chodzi o mnie i to, czym Electronic Arts może mnie skusić, to najbardziej interesuje mnie Unravel. Wątły bohater z włóczki skryje się jeszcze w objęciach bieżącego roku fiskalnego. Potem z chęcią skosztuję Mirror's Edge Catalyst i zacznę wyglądać tęsknie Andromedy. Electronic Arts jest, jakie jest i nigdy nie wybaczę im choćby tego, co robią z Battlefrontem, ale nie da się ukryć, że przygarnęli kilku bardzo utalentowanych twórców, których nie sposób ignorować.

[źródło: Eurogamer, GameSpot]

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościelectronic artsmass effect andromeda

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.