Mark Zuckerberg: potrzeba 100 milionów sprzedanych Oculusów, by ten sprzęt zaczął mieć poważne znaczenie

Szef Facebooka i właściciel Oculus Rifta (od pewnego czasu) nie ukrywa, że ma dalekosiężne plany wobec tego sprzętu.

Mark Zuckerberg: potrzeba 100 milionów sprzedanych Oculusów, by ten sprzęt zaczął mieć poważne znaczenie
marcindmjqtx

30.10.2014 | aktual.: 05.01.2016 15:25

Podczas ostatniego sprawozdania finansowego szef Facebooka przedstawił swoje (bardzo) dalekosiężne plany związane z Oculus Riftem. Stwierdził, że sprzęt musi być w posiadaniu przynajmniej 100 milionów ludzi, by mieć "bardzo duże znaczenie jako platforma".

"Ciężko to dokładnie przewidzieć", powiedział, "ale nie sądzę, by w ciągu następnych kilku lat udało się dobić do 50 czy 100 milionów sztuk. Będzie na to potrzeba kilku kolejnych wersji urządzenia (...)."

Zuckerberg wytłumaczył, że dopiero gdy w końcu uda się dobić do takiej skali, rozwiązania zastosowane w Oculusie będzie można wykorzystać na szerszą skalę. "Właśnie to mam na myśli, gdy mówię o sprzęcie w 10-letniej perspektywie", wytłumaczył. "Trzeba stworzyć pierwszy rzut urządzeń, potem publiczność skupioną wokół niego i cały ekosystem, zanim będzie z tego biznes".

100 milionów Oculusów? W kategorii gier to wręcz nieosiągalne plany, więc Facebook musi mieć w rękawie jakiegoś asa, który skłoni do zakupu tego sprzętu także nie-graczy.

Firma Marka Zuckerberga przejęła gogle wirtualnej rzeczywistości w marcu tego roku. Zapłaciła za to 2 miliardy dolarów.

[Źródło: Seeking Alpha]

Tomasz Kutera

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.