Marcowe wyniki NPD
Trochę musieliśmy na nie poczekać, ale ostatecznie marcowe wyniki sprzedaży gier i sprzętu w USA wreszcie się pojawiły. W tym odcinku: 3DS radzi sobie nieźle, a Pokemony sprzedają się w szaleńczych ilościach. Nintendo bierze wszystko?
16.04.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:11
Najważniejsze pytanie brzmi oczywiście: jak dał sobie radę 3DS? Całkiem nieźle. Z półek zniknęło 400 tysięcy sztuk tego sprzętu, a na osiągnięcie takiego wyniku miał on przecież zaledwie kilka dni - zadebiutował bowiem 27 marca. W perspektywie miesiąca lepiej sprzedał się co prawda zwykły DS (460 tysięcy) i Xbox 360 (433 tysięcy), ale i tak wydaje się, że jest to dobry wynik.
Z półek zniknęło także 290 tysięcy egzemplarzy Wii oraz bliżej niesprecyzowana już niestety liczba PSP i PS3 - wiemy jednak, że konsole te osiągnęły lepszy wynik, niż w marcu roku ubiegłego. To by oznaczało, że PS3 przebiło Wii i 313 tysięcy sprzedanych egzemplarzy, a PSP sprzedało się w więcej niż 119 tysiącach sztuk.
W porównaniu do poprzedniego roku obroty w segmencie sprzętowym były wyższe o 12 procent i wyniosły 494.5 miliona dolarów.
A jak wyglądała sytuacja w grach? Tak prezentuje się dziesiątka najlepiej sprzedających się tytułów:
1. Pokemon White Version (Nintendo - DS)
2. Pokemon Black Version (Nintendo - DS)
3. Homefront (THQ - 360, PS3, PC)
4. Dragon Age II (Electronic Arts - 360, PC, PS3)
5. Call of Duty: Black Ops (Activision - PS3, PC, 360, Wii, DS)
6. LEGO Star Wars III: The Clone Wars (LucasArts - Wii, DS, 3DS, PC, PSP, 360, PS3)
7. Crysis 2 (Electronic Arts - 360, PC, PS3)
8. NBA 2K11 (Take-Two - 360, PS3, PS2, Wii, PSP, PC)
9. MLB 11: The Show (Electronic Arts - PS3, PSP, PS2)
10. Fight Night Champion (Electronic Arts - 360, PS3)
Niestety nie znamy dokładnych danych dotyczących sprzedaży poszczególnych tytułów. Wiemy jedynie, że okupujące dwa pierwsze miejsca dwie wersje najnowszych Pokemonów sprzedały się łącznie w około 2.5 miliona sztuk. Robi wrażenie. Zasmucający dla nas może być natomiast brak w pierwszej dziesiątce debiutującego w poprzednim miesiącu polskiego Bulletstorma.
Wracając jeszcze do cyferek, obroty w segmencie oprogramowania wyniosły 735.4 miliona dolarów i były niższe niż w marcu poprzedniego roku o 16 procent. Cały rynek zaś wart był 1.53 miliarda dolarów - o 4 procent mniej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.
W następnym odcinku: Mortal vs Portal.
[via GamesIndustry]
Tomasz Kutera