Mało wam czytania? No to macie magazyn PolskiGamedev.pl - za darmo

Potężne grono autorów (w tym z Polygamii) zostało zebrane przez Mateusza Witczaka, pod którego redakcją ukazał się gruby na ponad 160 stron magazyn. Nie znajdziecie tam recenzji - jest za to multum przeróżnych tekstów o branży growej.

Magazyn PolskiGamedev.pl
Magazyn PolskiGamedev.pl
Źródło zdjęć: © PolskiGamedev.pl
Barnaba Siegel

Od czego by tu zacząć? Może oddajmy słowa redaktorowi naczelnemu. - Odnoszę wrażenie, że wyszło nam coś wyjątkowego: nowoczesne, skierowane do dojrzałego odbiorcy pismo o kulturze cyfrowej - pisze Mateusz Witczak.

Wydany przez fundację Indie Games Polska magazyn podzielono na kategorie Kultura, Dyplomacja, Technologie, Edukacja, Retro, Esej & Raport i Felietony. Lekturę można pobrać spod tego adresu w formie PDF-a. I odbywa się to bez żadnych opłat czy zakładania konta. A ci, którzy preferują wersję drukowaną, muszą poczekać do 7 stycznia. Tego dnia wychodzi nowy numer magazynu "Pixel", a do niego będzie dołączona fizyczna wersja.

Co w środku? Ciężko streścić 160 stron pisarstwa. Ale nie omieszkam pochwalić się, że znajdziecie tam kilka tekstów autorów Polygamii i bratnich serwisów. Paweł Hekman artykuł poświęcił indykom, ja blockbusterom, a Adam Bednarek polskim motywom. Z kolei Piotrek Urbaniak z bratniego dobreprogramy.pl napisał pouczający tekst o fotorealizmie w grach.

Dział [Kultura] otwieramy "Blockbusterami z Polski". Barnaba Siegel diagnozuje, że polscy twórcy kultury mają szansę na globalne sukcesy, acz wyłącznie w przypadku jednego medium. W bliźniaczym tekście "Gry niezależne… ale od czego?" Paweł Hekman punktuje przemiany, jakie zachodzą w ostatnich latach na scenie niezależnej.

"Polska w grze" zaczyna się od spostrzeżenia: "Most kolejowy nad Jeziorem Pilchowickim mógł zaistnieć w zbiorowej świadomości na długo, zanim ekipa Mission Impossible postanowiła go wysadzić". Adam Bednarek ma czym poprzeć tę diagnozę; zastanawia się również (wraz z polskimi twórcami), czy gra wideo może być nośnikiem narodowej narracji i/lub stymulować turystykę.

"Mogliśmy uzyskać fotorealizm" – zaczyna Piotr Urbaniak, ...ale fotogrametria wcale nie dąży do fotorealizmu – puentuje.

A oprócz naszych tekstów są też publikacje pióra Łukasza Orbitowskiego, Michała R. Wiśniewskiego, Pawła Schreibera, Bartłomieja Kluski czy Marcina Borkowskiego. Z kolei wśród rozmówców wywiadów znajdziemy Michała Gembickiego (Klabater), Michała Szustaka (Flying Wild Hogs), Piotra Babienę (Bloober Team), Pawła Miechowskiego (11 bit studios) czy Macieja Miąsika.


Czy numer jest jednorazowy? Tego nie wie nikt. Ale zakładam, że jeśli "publika" będzie liczna, a sponsorzy zadowoleni, w przyszłości okaże się kolejny numer.

Wybierz najlepsze sprzęty technologiczne tego roku i wygraj 5 tys. złotych! Wejdź na imperatory.wp.pl i zagłosuj.

Imperatory WP
Imperatory WP© WP
Źródło artykułu:Polygamia.pl
polygamiagamedevpolski gamedev
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.