Magic & Mayhem: The Art of Magic

Magic & Mayhem: The Art of Magic

Valas
SKOMENTUJ

Tło rozgrywki

Gra Art of Magic, opisuje świat rządzony przez magię. Targany przez wojny kontynent nie mógł zaznać spokoju, do czasu, gdy pojawił się na jego ziemiach prawdziwy bohater. Najpotężniejszy mag w całym uniwersum powstrzymał zwaśnione plemiona i stworzył trzy kule: chaosu dla magów lubujących się w śmierci, neutralną dla mieszkańców Albionu i dobrą dla elfów. Każda z kul dawała swemu posiadaczowi dostęp do nieograniczonych zasobów mocy i czyniła go praktycznie niezwyciężonym. Żadne z plemion nie mogło jednak stanąć do walki, gdyż pozostałe dwie kule trzymały je w szachu i dzięki temu zapanował spokój. Jednak bohater mimo całej swej potęgi nie był nieśmiertelny, w końcu zestarzał się i umarł. Przed śmiercią zapowiedział jednak narodziny swego następcy.

Przez pewien czas wszystko toczyło się wolno i spokojnie, równowaga zapewniona była przez istnienie kul. Można by tu było zakończyć historię, gdyby nie pewien niefortunny wypadek. Najwyższy mag Albionu eksperymentując doprowadził do potężnej eksplozji, niszcząc przy okazji neutralną kulę....

Był to kres pokoju, elfy wycofały się na swe wyspy, zapowiadając, iż nie będą mieszać się w nadciągający konflikt. Tak więc, na polu bitwy pozostał tylko Chaos i neutralny Albion. Wojna była kwestią dni, a jej wynik był już przesądzony, zanim tak naprawdę się zaczęła. Wszak Necromagus, przywódca sił Chaosu, dzierżył kulę chaosu. Wszyscy szykowali się do wojny, do ostatniej rozpaczliwej obrony i wtedy stał się cud. W jednej z maleńkich wiosek Albionu pewien chłopiec osiągnął wiek dojrzały. Wprawdzie to nic nadzwyczajnego, ale jego umiejętności magiczne były ogromne. Czyżby to on był przepowiedzianym następcą bohaterskiego maga sprzed lat? Czy uda mu się ponownie zaprowadzić ład? Na te pytania odpowiedzieć może już tylko ten, kto zanurzy się w świecie pełnym magii. Poradnik ten natomiast pozwoli Ci zwyczajnie przeżyć.Porady ogólne

Uważnie podejmuj decyzje dotyczące uczenia się czarów. Postaraj się skonstruować swój własny zestaw magicznych zaklęć, który pozwoli Ci stać się odpowiednio potężnym bohaterem, by nie przejmować się nawet i dziesiątkami atakujących goblinów. Gotowy magiczny arsenał może wyglądać następująco:

  1. tani czar przyzwania, który umożliwi Ci wezwanie kilku małych stworzeń, które otoczą przeciwnika i będą go zaciekle atakować;b) Mocarne zaklęcie przyzwania potwora, który będzie dysponował dużą odpornością na obrażenia;c) Czar wzmocnienia przyzwanej istoty (Excalibur, Niewidzialność, Szybkość);d) Czar ofensywny pokroju Fireballa lub Oddechu Smoka;e) Czar leczący rany;f) Czar niszczący nieumarłych (Bury);g) Czar Totem Wskrzeszenia;h) Pestilence – by osłabić wroga i dopiero potem wykończyć go raz na zawsze.

W grze, tak naprawdę z atrybutów głównego bohatera, najbardziej liczą się Mana oraz Kontrola. Mag, który korzysta z mocy przyzywania tak naprawdę nie musi się martwić o własne zdrowie, bowiem z rzadka tylko bierze faktyczny udział w walce. Oczywiście warunkiem stałego bycia w szczytowej kondycji jest pozostawanie poza zasięgiem czarów ofensywnych przeciwników.

Trzymaj się głównego celu swojej misji i upewnij się, że odpowiednio go zinterpretowałeś. Dąż tylko do niego. Docenisz te słowa, gdy dotrzesz do etapu Mountains of Cader Idris lub Azorian Mountains. W obydwu tych miejscach, ze wszech miar, doradzane są spokój, zimna krew i brak pośpiechu w działaniu. Zabicie wszystkich przeciwników nie jest głównym zadaniem misji i spokojnie można je sobie darować. Tym bardziej, iż giganci i centaury stale się odradzają. Zdecyduj więc, czy chcesz po prostu przejść grę, czy też utrudnić sobie zadanie i pomęczyć się z totalną eksterminacją wroga oraz zdobywaniem unikalnych przedmiotów.

Skoncentruj się na używaniu jedynie ataków z dystansu. Przyzywaj potwory i naparzaj przeciwnika ognistymi kulami. Praktyka dowodzi, że w Art of Magic, nie ma najmniejszego sensu bawić się w walkę w zwarciu, gdyż nie przynosi ona niemalże żadnych efektów.

Dokładnie przeszukaj plansze, aż żaden ich obszar nie pozostanie spowity mgłą. Często w lokacjach znajdziesz magiczne przedmioty oraz czary, których będziesz mógł używać. Dlatego też precyzyjne odsłanianie plansz i zabieranie tychże bonusów jest takie opłacalne.

Przy walce na odległość posługuj się czarami pokroju Elves, Stygian Bow czy też Dragons. Szczególną uwagę zwróć na przyzywane elfy, gdyż są to bardzo dobre jednostki i znakomicie radzą sobie z przeciwnikami (również z dystansu – jak to elfy).

Ciekawostką wartą zapamiętania i zastosowania jest fakt, iż słabsza istota, ale posiadająca lepszą skuteczność w atakach z dystansu, potrafi pokonać nawet znacznie silniejszego od siebie przeciwnika, który specjalizuje się walce w zwarciu.

Wspaniałymi jednostkami zdają się być centaury. Są zarówno silne, jak i szybkie. Potrafią także podnosić przedmioty. Jedynym mankamentem jest to, że z jedzenia, przyswajają wyłącznie jabłka.

Doskonałą cechą fireballi jest to, że gdy trafisz grupę wrogów, którzy przebywają blisko siebie, istnieje szansa, że zajmą się oni ogniem, jeden od drugiego.Najlepsze zaklęcia

Bury - niszczy nieumarłych.

Centaur - już omówiony – szybki i silny, dobry do posłania w bój jako pionier.

Cure - leczy rany.

Elf - dobry na dystans i do tego tani. Bardzo dobry przeciwko smokom. Świetnie współdziała z nieumarłymi.

Pestilence - używany w celu osłabienia silnych przeciwników – bardzo przydatny czar.

Stygian Bow - natychmiastowo zwiększa siłę ataku – warto stosować na wszystkich swoich jednostkach.

Totem of Resurrection - pozwala wskrzeszać zabite jednostki, które stają po Twojej stronie.

Vampire - wysysa krew z przeciwnika i odnawia w ten sposób swoją energię.

Zombie - Przywołuje grupę nieumarłych, którzy tłoczą się wokół wroga, atakując go; to doskonałe narzędzie do odcinania wroga od Twojej głównej postaci.Gdzie zdobywać doświadczenie

W grze nie można zdobyć nazbyt wiele punktów doświadczenia. Ich całkowita suma to 3455 punktów. Uniemożliwia to całkowite rozwinięcie wszystkich cech bohatera. Oto lista możliwości uzyskania doświadczenia na każdym z poziomów gry:

Poziom 1

0

Poziom 2

Znalezienie Summon Goblin Statue 15Znalezienie dwóch neutralnych talizmanów 100Znalezienie Deadly Nightshade 25Znalezienie laski 25Znalezienie Valeriana 25Zabicie wszystkich goblinów 15Rozmowa z Nadią 15Odparcie goblinów 15

Poziom 3

Odnalezienie talizmanu praworządnych 50Uratowanie mieszkańców wioski 15Rozmowa z Bodenem 10Rozmowa z Eamusem 10Rozmowa z Graymorem 10Rozmowa z Jeddonem 30Rozmowa z Magtorem 10

Poziom 4

Zaprzyjaźnienie się z Gaionem 20Pokonanie wszystkich oddziałów Chaosu 15Zdobycie Psillosibinu 25Rozmowa z Milesiusem 20

Poziom 5

Pokonanie wszystkich oddziałów Chaosu 80

Poziom 6 (Mountains of Cader Idris)

Wejście niezauważonym 15Uniknięcie Iclutches of Orgon” 15Zdobycie Fly Agarric 25Znalezienie neutralnego talizmanu 50Znalezienie Brim Stone 25

Poziom 7 (Village of Cissbury)

Pokonanie króla goblinów 25Zdobycie płaszcza niewidzialności 15Ochronienie Urien 25Rozmowa z Urien 15

Poziom 8 (Abandoned Gold Mine)

Pokonanie Chaos Wizarda 25Pokonanie króla goblinów 50Zdobycie talizmanu Chaosu 50Zdobycie głowy króla goblinów 15Zdobycie Iron Pyrite 25

Poziom 9 Village of Cissbury

Znalezienie neutralnego talizmanu 50

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Rebel Wolves potwierdza. Dawnwalker to ich debiutancka gra
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
Assassin's Creed Red to potężna inwestycja Ubisoftu. Jest przeciek
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
DualSense V2 wycieka. Czyżby mocniejsza bateria?
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Horizon Forbidden West na PC coraz bliżej. Nvidia wkracza do akcji
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Imponująca sprzedaż Cyberpunk 2077: Phantom Liberty. Liczby mówią wszystko
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Xbox Game Pass z mocnymi grami w styczniu. Potężne otwarcie roku
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
Star Wars Outlaws: wycieka termin premiery. Ubisoft dementuje
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
PS5 rozbija bank. Imponujące wyniki sprzedaży
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
The Day Before za niespełna tysiąc złotych. Nie, to nie żart
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
Hakerzy ujawnili plany Insomniac Games. Sześć gier na liście
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
PS5 Pro z własnym DLSS. Nieoficjalne doniesienia o planach Sony
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne
Nie będzie The Last of Us Multiplayer. To już pewne