Mafia III

Mafia III to domykająca trylogię gangsterska gra akcji inspirowana zarówno serią Grand Theft Auto jak i filmowym „Ojcem Chrzestnym”.

Mafia III
Paweł Olszewski

Mafia III to domykająca trylogię gangsterska gra akcji inspirowana zarówno serią Grand Theft Auto jak i filmowym „Ojcem chrzestnym” czy "Chłopcami z ferajny". Pierwsza odsłona serii Mafia ukazała się w 2002 roku na PC, prezentując historię uwikłanego w mafijne porachunki Thomasa Angelo, który był odpowiednikiem Henry’ego Hilla z "Chłopców...". Produkcja spotkała się z ciepłym przyjęciem fanów, doczekała się konwersji na PS2 i pierwszego Xboksa, a także kontynuacji na PC, PS3 i Xboksa 360 opowiadającej o zupełnie nowym bohaterze. Trzecia część serii, w przeciwieństwie do poprzedników, przenosi akcję do późnych lat 60. XX wieku.

Akcja toczy się w otwartym świecie New Bordeaux w 1968 roku – wirtualnym odzwierciedleniu Nowego Orleanu, gdzie w skórze Lincolna Claya, weterana wojny w Wietnamie, rozprawiamy się z włoską mafią.

Gra stawia na kampanię dla jednego gracza, dorosłą fabułę i brutalność. Między fabularnymi misjami można swobodnie zwiedzać New Bordeaux, a także wykonywać zadania poboczne.

  • Gatunek: gra akcji | Typ gier: gangsterskie, samochodowe, z otwartym światem, strzelaniny TPP | Rozgrywka: singleplayer | PEGI: 18

Minimalne:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bit
  • Procesor: Intel I5-2500K, AMD FX-8120
  • Pamięć: 6 GB RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 660, AMD Radeon HD7870
  • Miejsce na dysku: 50 GB dostępnej przestrzeni

Zalecane:

  • System operacyjny: Windows 7 64-bit
  • Procesor: Intel I7-3770, AMD FX 8350 4.0 Ghz
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Karta graficzna: GeForce GTX 1060, AMD Radeon R9 290X
  • Miejsce na dysku: 50 GB dostępnej przestrzeni

Lincoln Clay po powrocie z Wietnamu próbuje uciec od swojej kryminalnej przeszłości. Wszystko zmienia się, gdy jego gangsterska rodzina zostaje zdradzona i zamordowana przez włoską Mafię. Lincoln odbudowuje swoją familię na gruzach starej i wypowiada otwartą wojnę odpowiedzialnym za tę zbrodnię przestępcom. Działając poza prawem walczy z tymi, którzy pozbawili go najbliższych.

Mafia III to gra z gatunku przygoda-akcja, w której rozgrywkę obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, co przypomina serię Grand Theft Auto czy Getaway na PlayStation 2. Podobnie jak w tamtych grach, twórcy do dyspozycji dają otwarte miasto, po którym można się poruszać różnymi środkami lokomocji lub na piechotę. Cechą charakterystyczną Mafii III jest to, że w trakcie wchodzenia do budynków nie ma ekranów ładowania.

Gra równie mocno co na narrację stawia na dynamiczną akcję. Już we wcześniejszych częściach serii były pościgi samochodowe i strzelaniny, z racji przeniesienia "trójki" pod koniec lat 60. XX wieku, czyli ery tzw. muscle cars, samochodów o wyjątkowo wysokich osiągach, pościgi weszły na zupełnie nowy poziom, przypominając serię Driver.

Sekwencje rozgrywane na nogach przypominają natomiast gry typu Max Payne 3. Mafia III jest o wiele brutalniejsza od swoich poprzedniczek. W skórze Lincolna Claya nie tylko strzelamy (w tradycyjny sposób lub z wykorzystaniem inspirowanym serią Gears of War systemem osłon), ale też walczymy wręcz. Deweloperzy poza tradycyjnymi dla gier akcji ciosami przygotowali też szereg brutalnych wykończeń przeciwników.

Seria Mafia słynie z fabuły, obok silnego nacisku na akcję w grze wciąż ważną rolę odgrywają więc dialogi i relacje pomiędzy bohaterami. Tworząc swoje gangsterskie imperium, będziemy musieli decydować np., komu ze swoich wspólników powierzyć pieczę nad daną dzielnicą. Faworyzowanie jednej osoby może zakończyć się konfliktem a nawet buntem.

O Mafii III plotkowało się już od 2012 roku, czyli oświadczenia twórców serii, że zaczynają pracować na kolejną wysokobudżetowa grą. W międzyczasie czeskie studio deweloperskie zostało jednak zrestrukturyzowane, a w 2014 roku zamknięte. Amerykański wydawca 2K Games przeniósł część ludzi do Kalifornii, gdzie pod nazwą Hangar 13 kontynuowano prace. Gra została oficjalnie zapowiedziana i pokazana światu na wakacjach 2015, podczas niemieckich targów gamescom.

Produkcję gry zaczęto w Czechach, w międzyczasie wydawca przeniósł studio do Stanów Zjednoczonych.

W grze użyto szlagiery z lat 60. XX wieku. W pierwszym trailerze gry można było usłyszeć House of the Rising Sun zespołu The Animals.

Każda część Mafii, podobnie jak GTA, opowiada zupełnie nową historię zawsze przedstawiając nowych bohaterów.

W grze pojawia co najmniej jedna postać dobrze znana z poprzedniej części.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.