Lutowe wyniki NPD
Jak co miesiąc, czas rzucić okiem na sytuację na amerykańskim rynku gier. Luty był wyjątkowo interesujący, ponieważ Black Ops właśnie zostało najlepiej sprzedającą się grą w historii tego kraju.
12.03.2011 | aktual.: 06.01.2016 13:28
Dokonało to dzięki 13.7 miliona sprzedanych sztuk. Poprzednim rekordzistą było... Wii Play.
Jeśli chodzi o pełną dziesiątkę najlepiej sprzedających się w lutym gier, to wygląda ona następująco:
1. Call of Duty: Black Ops (Activision - PS3, 360, Wii, DS, PC)
2. Marvel vs Capcom 3: Fate of Two Worlds (Capcom - PS3, 360)
3. Just Dance (Ubisoft - Wii)
4. NBA 2K11 (Take Two - PS3, 360, Wii, PSP, PS2, PC)
5. Dead Space 2 (Electronic Arts - PS3, 360, PC)
6. Zumba Fitness: Join the Party (Majesco - PS3, 360, Wii)
7. Bulletstorm (Electronic Arts - PC, PS3, 360)
8. Killzone 3 (SCEA - PS3)
9. Michael Jackson: The Experience (Ubisoft - Wii, DS, PSP)
10. Mario Sports Mix (Nintendo - Wii)
Wracając jeszcze do Black Ops: gra utrzymuje się na pierwszym miejscu od listopada. Ciekaw jestem, kiedy wreszcie jakiejś innej produkcji uda się strącić ją z piedestału. Będzie ciężko - nie dokonało tego nawet Marvel vs. Capcom 3, gra wypełniona śmietanką amerykańskich superbohaterów.
Zwróćcie też uwagę na siódme miejsce polskiego Bulletstorma.
Jeśli natomiast chodzi o sprzęt, to sprzedaż konsol stacjonarnych wyglądała tak (uwaga - dane nie pochodzą bezpośrednio od NPD):
1. Xbox 360 - 535 tysięcy sztuk
2. Nintendo Wii - 454 tysiące sztuk
3. PlayStation 3 - 403 tysiące sztuk
Według tych danych luty był więc najlepszym nie-świątecznym miesiącem w historii konsoli Microsoftu. W porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku, w tym Xbox 360 sprzedawał się o 27 procent lepiej. To bardzo duży wzrost. Jest też najlepiej sprzedającą się platformą w ciągu ostatnich jedenastu miesięcy.
Nintendo natomiast pochwaliło się, że Wii osiągnęło poziom 35 milionów sprzedanych w USA egzemplarzy (od momentu premiery, ma się rozumieć).
Rzućmy jeszcze okiem na obroty. W przypadku sprzętu wyniosły one 466.9 miliona dolarów i były o dziesięć procent większe niż w lutym ubiegłego roku. W przypadku oprogramowania było to 637.4 miliona (mniej o osiem procent), a akcesoriów - 256.9 miliona (więcej o 22 procent).
Wszystko wskazuje na to, że to był dobry miesiąc dla amerykańskiego rynku gier.
[via VG247, IndustryGamers, IndustryGamers, Evil Avatar]
Tomasz Kutera