Lutowe wyniki NPD

Lutowe wyniki NPD wyglądają następująco, jeżeli chodzi o hardware:

  • Wii - 753 tys (74% w górę porównując rok do roku, 10% w górę porównując do stycznia)
  • Nintendo DS - 588 tys (0%, 15%)
  • Xbox 360 - 391 tys (54%, 26%)
  • PLAYSTATION 3  - 276 tys (1% spadku, 35% w górę)
  • PSP - 199 tys (18% spadku, 15% w górę)
  • PlayStation 2 - 131 tys (63% spadku, 29% w górę)
Lutowe wyniki NPD
marcindmjqtx

Podsumowując: Nintendo - niesamowity wzrost Wii, które znowu sprzedało się lepiej niż konkurencja razem wzięta i złapanie 57% ogólnej sprzedaży. Standard. Na rynku konsol przenośnych DS znowu pozamiatał, chociaż o dziwo, jego sprzedaż nie skoczyła w stosunku do zeszłego roku. Jednak utrzymanie jej na tym poziomie to też coś. MS wg NPD miał najlepszy miesiąc w swojej historii pomijając premierę Halo 3 i okresy świąteczne. Do tego 54% wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem - widać, że obniżka ceny się przydała. Natomiast u Sony cóż, rok do roku sprzedaż wszystkich ich platform spadła, choć PS3 bardzo nieznacznie. Zbierając do kupy ich platformy mają oni 26% sprzedaży zeszłego miesiąca (PS3+PS2 sprzedało się też w sumie nieznacznie lepiej niż samo 360). Czy potrzebna jest obniżka ceny? Patrząc na to, jak sprzedają się tańsze konsole - zdecydowanie.   Przejdźmy zatem do gier.

  1. Wii Fit w/ Balance Board (WII) - 644 tys
  2. Street Fighter IV (360) - 446 tys
  3. Street Fighter IV (PS3) - 403 tys
  4. Wii Play w/ Remote (WII) - 386 tys
  5. Killzone 2 (PS3) - 323 tys
  6. Wii Mario Kart with wheel (WII) - 263 tys
  7. Call of Duty: World at War  (360) - 193 tys
  8. Mario Kart DS (NDS) - 145 tys
  9. New Super Mario Bros (NDS) - 144 tys
  10. Guitar Hero World Tour (WII) - 136 tys

Najlepiej sprzedająca się gra w lutym? Street Fighter IV! W sumie 849 tysięcy kopii na dwóch platformach. Gratulacje! O Wii Fit, Play i Mario Kart odmawiam pisać chociaż nie, jest jedna ciekawostka. Wii Play sprzedało się już w USA 10 milionów sztuk! Dodając do tego 12,7 miliona sprzedanych osobno kontrolerów (niewiele więcej, co?) mamy armię ponad 20 milionów ludzi, którzy mogą grać w gry multiplayerowe na swoim Wii. Drugim wielkim wygranym lutego jest oczywiście Killzone 2. Mimo iż gra ukazała się pod koniec miesiąca udało jej się załapać do NPD na całkiem wysokie miejsce. Wynika też z tego, że wzrost sprzedaży PS3 od stycznia prawdopodobnie był spowodowany tą premierą. System seller? Jak najbardziej. W ogóle warto zauważyć, że po miesiącach posuchy aż dwie gry na PS3 pojawiły się w top 10. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że dawno to się nie zdarzyło. Warto jeszcze nadmienić, że MS chwali się w jednym wywiadzie, że Lost and Damned sprzedało się lepiej niż KZ2. Jest to dość głupie porównanie, bo w końcu dodatek do GTA wyszedł sporo wcześniej od KZ2, miał inną cenę i był inaczej dystrybuowany. Przy okazji takich przechwałek wypadałoby też podać jakieś dane. Przynajmniej wiemy, że było to więcej niż te 323 tysiące.   Na liście utrzymują się też dwie gry Activision - Call of Duty: WaW, i GH:WT na Wii. Pierwsza dowodzi, jak silną marką jest CoD, druga, że gry muzyczne zadomowiły się na dobre na Wii. Warto też zwrócić uwagę, że Mario Kart DS nadal jest w top 10 mimo swojego wieku. Niesamowite jest to Nintendo.   W sumie - mamy 4 gry na Wii, 2 na 360, 2 na PS3 i 2 na DSa. Mimo kryzysu cała branża znowu zarobiła więcej niż rok temu. Chyba możemy bezpiecznie założyć, że jest na niego, jak na razie, odporna. A przy okazji, skoro cały czas sprzedaż i zyski z gier rosną , to jak to jest, że wszyscy wydawcy odnotowują straty? Może faktycznie kryzysowe odchudzanie zespołów, kasowanie słabych projektów i nie szastanie pieniędzmi wyjdzie wszystkim na dobre.  PS Tradycyjnie już - szkoda, że nie mamy takich danych dla Polski/Europy

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościwyniki sprzedażypodsumowania

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.