Lubimy strzelać i grać na laptopach - czyli o wynikach badań PayPal i SuperData

"Świat graczy według PayPal" pokazuje, jak podobni są polscy gracze do kolegów z innych krajów... i jednocześnie jak bardzo różni.

Lubimy strzelać i grać na laptopach - czyli o wynikach badań PayPal i SuperData
Joanna Pamięta - Borkowska

Firma PayPal oraz SuperData, specjalista od analiz rynku, zwarli szyki i przeprowadzili obszerne badanie zachowań i preferencji konsumentów dóbr cyfrowych. Łącznie udało im się uzbierać ankiety od 25 tysięcy osób z 25 różnych krajów, w tym z Polski. Wszyscy byli pełnoletni.

Wyniki dotyczące polskich graczy są bardzo ciekawe a miejscami nawet zaskakujące.

Zacznijmy od tego, że ulubionym gatunkiem są gry akcji - 53 % respondentów zadeklarowało, że odpalało je w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Nie odstajemy pod tym względem od globalnej społeczności, gdyż 48 % wszystkich graczy lubi tego typu produkcje. Europejczycy wybierają częściej tytuły łączące akcję i przygodę - odsetek grających wynosi 45 %.

Obraz

Biorąc pod uwagę, jak wiele różnych gier obejmuje ten konkretny gatunek, takie liczby nie powinny dziwić. Ale ciekawie przedstawia się podział na płcie, bo okazuje się że 48 % kobiet deklaruje, że najbardziej lubią spędzać czas przy grach akcji, zwłaszcza z gatunku łączącego akcję z przygodą. Wyróżnia je to na tle Europejek, które preferują te logiczne (48%).

Jeśli chodzi o mężczyzn, to zdecydowanie wolą oni FPS-y i wynik 48% należy do najwyższego na świecie (tylko RPA ma więcej - 58 %).

Inne ciekawe dane, który można wyciągnąć z raportu, to bardzo niski odsetek osób kupujących gry w wersji pudełkowej - 9%. 52% Polaków po prostu nie chce się czekać, zaś 43% uważa wyjście do sklepu za "niewygodne". Co ciekawe, globalnie tylko 29% respondentów podało taką przyczynę.

Obraz

A na czym lubimy grać? Okazuje się, że 63% odbiorców wybiera laptopy, co w porównaniu do Ameryki Północnej i Europy Zachodniej jest wyjątkowe, bo tam rządzą konsole. Wciąż jednak więcej osób wybiera smartfony - 72% badanych przyznało, że używa ich do grania.

Mimo że mikrotransakcje spotykają się z ogólną pogardą, sporo osób przepuszcza na nie pieniądze. Wyniki badań PayPala i SuperData pokazują, że miesięcznie na gry wydajemy średnio 108 zł, zaś dodatkowe 63 zł przypada na mikrotransakcje. I to głównie mężczyźni wydają kasę na gry - 20% zadeklarowało korzystanie z nich.

Obraz

A na koniec wniosek mnie osobiście nieco smucący, ale cieszę się z tych 22 %. Otóż, okazuje się, że przy wyborze gry kierujemy się najpierw sugestiami rodziny i znajomych (63 %), potem forami dla graczy (31 %), następnie poradami youtuberów (27 %), zaś zdanie krytyków i dziennikarzy z branży obchodzi około 22% osób. Co i tak jest dobrym wynikiem, bo w Europie wynosi on 17%.

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbadaniapaypal
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (9)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.