Lords of the Fallen - twórcy łatają grę, a wydawca wyciąga wnioski
Za nami premiera Lords of the Fallen. Nie obyło się bez problemów; mieszany odbiór branży jak i całej społeczności graczy wymusza na deweloperach konkretne działania. Seria aktualizacji ma za zadanie wyeliminować niedociągnięcia.
Lords of the Fallen to wyzwanie. Zarówno dla gracza, oferując rozgrywkę głęboko zakorzenioną w soulslike'owych tradycjach, ale i dla branżowych krytyków. Mieszany odbiór gry podpowiada, że z jednej strony widać w tej produkcji pomysł na siebie, z drugiej zaś występują niedociągnięcia natury technicznej.
Wyciągnęliśmy 5 szybkich wniosków, a jednym z nich jest spostrzeżenie, że Lords of the Fallen wymaga pracy, by stać się jeszcze lepszą grą. I tak właśnie się dzieje, bowiem deweloperzy z Hexworks publikują nową aktualizację opatrzoną numerem 1.1.199. Twórcy wzięli pod lupę między innymi problemy związane z kartami graficznymi od AMD.
Aktualizacja Lords of the Fallen
I ta aktualizacja "powinna rozwiązać większość awarii" związanych z tymi konkretnymi kartami graficznymi. To tylko wierzchołek góry lodowej, bo zmian jest znacznie więcej: od eliminacji błędów rozgrywki, przez poprawki w trybie wieloosobowym, eliminacje błędów kolizji, po zmiany balansu rozgrywki. Pełną listę znajdziemy w tym miejscu.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Recenzja Marvel's Spider-Man 2. Dla takich gier kupuje się konsolę
Co dalej? Wydawca wyciąga wnioski
Marek Tymiński - dyrektor generalny CI Games, czyli wydawcy Lords of the Fallen - komentuje premierę gry w serii wpisów na portalu społecznościowym X (dawniej Twitter). Po pierwsze: kluczowe informacje na temat sprzedaży poznamy "w nadchodzących dniach". Jednocześnie Marek Tymiński podkreśla, że "gra jest już znacznie stabilniejsza dzięki szybkim łatkom".
Chociaż większości podoba się #LordsOfTheFallen , co ilustruje ocena użytkowników PlayStation wynosząca cztery z pięciu gwiazdek, nie spoczywamy na sukcesie i nadal słuchamy opinii graczy i szybko reagujemy. Dwie łatki wydane w ten weekend rozwiązały już wiele problemów z wydajnością, które dotykają mniejszość graczy, a my będziemy nadal szybko aktualizować grę, aby w przyszłości jeszcze bardziej poprawić komfort użytkowania.
Przyszłe projekty będą inne pod pewnymi względami
Pojawiła się również wiarygodna zapowiedź zmiany podejścia do wydawania nadchodzących projektów. Ponownie Marek Tymiński zauważa, iż "zamknięte/otwarte wersje beta są teraz istotną częścią procesu rozwoju, gdy pracujemy nad tak zaawansowanymi technologicznie grami jak #LordsOfTheFallen. To bardzo ważna nauka, którą wykorzystamy w przyszłych projektach".
Jeśli zaś chodzi o wskazane przyszłe projekty, to dyrektor generalny CI Games zdradza, że istnieją dwa: "Project Survive" oraz gra action-RPG "Project III".
Sebastian Barysz, dziennikarz Polygamii