Listopadowe wyniki NPD

Rzućmy okiem na najlepiej sprzedające się gry i konsole w listopadzie w USA. Moc Kinecta, który miał w tym miesiącu premierę, działa. Również Activision odniosło spektakularny sukces.

marcindmjqtx

Konsola Microsoftu sprzedała się w listopadzie w liczbie 1.37 miliona sztuk. Dla porównania - w poprzednim miesiącu 360 sprzedała się w liczbie... 325 tysięcy sztuk. W listopadzie sprzedaż zwykle jest większa niż w październiku, ale nie aż o tyle egzemplarzy. W porównaniu do listopada poprzedniego roku, w tym sprzedało się o 68% więcej konsol Microsoftu. Lista najlepiej sprzedających się platform w listopadzie w USA wygląda tak:

  • Nintendo DS (1.5 miliona sztuk)
  • Microsoft Xbox 360 (1.37 miliona sztuk)
  • Nintendo Wii (1.27 miliona sztuk)
  • Sony PlayStation 3 (530 tysięcy sztuk)

Kinect sprawił, że sprzedaż w segmencie akcesoriów wzrosła o 69%, sam zaś już stał się najlepiej sprzedającym akcesorium w tym roku.

Jak zaś wygląda lista najlepiej sprzedających się gier?

  1. Call of Duty: Black Ops
  2. Assassin's Creed: Brotherhood
  3. Just Dance 2
  4. Madden NFL 11
  5. Fable III
  6. Donkey Kong Country Returns
  7. Need for Speed: Hot Pursuit
  8. Gran Turismo 5
  9. NBA 2K11
  10. Wii Fit Plus

Drugim wielkim zwycięzcą tego miesiąca jest Activision. Black Ops sprzedało się w sumie w liczbie 8.4 miliona egzemplarzy (4.9 miliona na 360, 3.1 miliona na PS3, pozostałe to inne platformy). To najlepszy wynik sprzedaży gry wideo w pierwszym miesiącu w całej historii amerykańskiej branży. Najnowsze Call of Duty z miejsca wylądowało także na siódmym miejscu tamtejszej listy najlepiej sprzedających się gier w historii.

To był bardzo dobry miesiąc dla amerykańskiej branży gier. Ogólnie wygenerowane w listopadzie dochody ze sprzedaży oprogramowania i platform wyniosły 2.99 miliarda dolarów. W tym samym miesiącu poprzedniego roku było to 2.76 miliarda dolarów.

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościwyniki sprzedażypodsumowania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.