Lipcowe wyniki NPD - najsłabszy wynik od pięciu lat
Amerykański rynek gier w lipcu tego roku wyraźnie odczuł sezon ogórkowy. Nie było dobrze, oj nie. Mimo to: przyjrzyjmy się bliżej jego sytuacji.
12.08.2011 | aktual.: 06.01.2016 12:11
Obroty ogółem wyniosły 707,7 miliona dolarów. To najsłabszy miesięczny wynik od października 2006 roku.
Sprzętowy segment tego rynku wygenerował w lipcu 223 miliony dolarów: aż o 29 procent mniej niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku. NPD nie podaje już dokładnych wyników sprzedaży konsol, Microsoft pochwalił się jednak, że najlepiej sprzedającą konsolą stacjonarną był Xbox 360. Z półek zniknęło 277 tysięcy sztuk tego urządzenia.
W dół poszedł także rynek akcesoriów: o 8 procent w stosunku do lipca 2010 roku, co przełożyło się na 127,8 miliona dolarów. Sony zaznaczyło jednak, że w swoim wypadku zauważyło ono wzrost o 18 procent w analogicznym odniesieniu. To z pewnością zasługa PlayStation Move i związanych z nim akcesoriów.
Obroty w segmencie oprogramowania wyniosły 336,2 miliona dolarów, a więc o 17 procent mniej niż w lipcu ubiegłego roku. Jak wyglądała 10 najlepiej sprzedających się gier?
1. NCAA Football 12 (EA - 360, PS3)
2. Cars 2 (Disney - DS, Wii, 360, PS3, PC)
3. Call of Duty: Black Ops (Activision - 360, PS3, Wii, NDS, PC)
4. Lego Pirates of the Caribbean: The Video Game (Disney - Wii, 360, NDS, PS3, 3DS, PSP, PC)
5.Just Dance 2 (Ubisoft - Wii)
6. Major League Baseball 2K11 (Take-Two - 360, Wii, DS, PS3, PS2, SP, PC)
7. Zumba Fitness: Join the Party (Majesco - Wii, 360, PS3)
8. Fallout: New Vegas (Bethesda - 360, PS3, PC)
9. New Super Mario Bros. (Nintendo - DS)
10. Mortal Kombat 2011 (Warner Bros. - 360, PS3)
Jak widać, rządzą produkcje sportowe (football amerykański...), casualowe i Call of Duty. Jednym słowem: nie dzieje się nic specjalnie ciekawego.
Za miesiąc: rynek gier powoli budzi się z wakacyjnego odrętwienia. Mam nadzieję.
[via Gamasutra]
Tomasz Kutera