Lipcowe wyniki NPD

NPD, czyli amerykańska agencja badawcza, podała właśnie wyniki sprzedaży konsol i gier za lipiec tego roku. Krótko: fani Microsoftu mogą świętować, 360 bierze wszystko. Całkiem nieźle radzi sobie też pewna - średnio znana - gra na PC.

marcindmjqtx

13.08.2010 | aktual.: 06.01.2016 16:31

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Zobaczcie zresztą sami:

  1. Xbox 360: 444,000
  2. Nintendo DS: 398,000
  3. Nintendo Wii: 254,000
  4. PlayStation 3: 215,000
  5. PlayStation Portable: 84,000

360 znalazł się na szczycie list sprzedaży w Stanach Zjednoczonych po raz pierwszy od września 2007 roku. Wtedy zaważyła premiera Halo 3, dziś wydaje się, że przyczyną zwycięstwa Microsoftu jest nowa, odchudzona wersja konsoli i związane z nią obniżki starszych modeli.

Co ciekawe, wyniki sprzedaży wszystkich konsol są tak czy inaczej gorsze od tych z poprzedniego miesiąca. 360 stracił jednak zdecydowanie najmniej.

Pytanie rzecz jasna czy taki trend się utrzyma i jak długo 360 zostanie na szczycie. Tego dowiemy się dopiero w następnych miesiącach.

A jak w lipcu wyglądała sprzedaż gier?

  1. NCAA Football 11, (EA, 360), 368,000
  2. NCAA Football 11, (EA, PS3), 299,000
  3. Crackdown 2, (Microsoft, 360), 209,000
  4. Super Mario Galaxy 2, (Nintendo, Wii), 193,000
  5. LEGO Harry Potter: Years 1-4, (WBIE, DS), 142,000
  6. Red Dead Redemption, (Take-Two, 360)
  7. LEGO Harry Potter: Years 1-4, (WBIE, Wii)
  8. Dragon Quest IX, (Nintendo, DS)
  9. New Super Mario Bros. Wii, (Nintendo, Wii)
  10. Call of Duty: Modern Warfare 2, (Activision, 360)

Sezon ogórkowy w pełni. Na pierwszych dwóch miejscach football amerykański (przepraszam, jeśli to jest jakaś inaczej nazywająca się odmiana tego sportu, ale szczerze - nie znam się), na trzecim nieźle radzący sobie Crackdown 2, a potem już same odgrzewane kotlety. Z nieśmiertelnym Modern Warfare 2 na końcu.

NPD podaje co prawda tylko dane dotyczące konsol i gier wideo, ale znamy także wynik pewnej pecetowej gry, która z pewnością bardzo Was interesuje - Starcrafta II. 721 tysięcy sztuk tylko w lipcu, czyli w zasadzie, biorąc pod uwagę datę premiery, w ciągu pięciu dni. Nieźle. Weźcie jeszcze pod uwagę, że a) to gra wyłącznie na komputery osobiste, b) nie uwzględniono dystrybucji cyfrowej, c) to, rzecz jasna, dane tylko z USA. I z "nieźle" robi się "oszałamiająco".

Choć tego akurat chyba wszyscy się spodziewali.

[via Joystiq]

Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościwyniki sprzedażypodsumowania
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.