LEGO i Epic Games łączą siły. Zbudują metaverse z klocków

Niewątpliwie zmierzamy w kierunku świata, w którym nic już nie jest prawdziwe, bo wszystko może być cyfrowe. Los ten niebawem spotka klocki LEGO, które staną się cyfrowym materiałem budulcowym metawersum tworzonego wspólnie z Epic Games.

Lego z Epic Games stworzy metaverse dla dzieci
Lego z Epic Games stworzy metaverse dla dzieci
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe
Konrad Siwik

09.04.2022 14:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Nie tylko Mark Zuckerberg pracuje nad swoim cyfrowym światem. Grupa LEGO i Epic Games ogłosiły zawarcie długoterminowej współpracy. Jak wyjaśniają firmy w komunikacie, celem partnerstwa jest "kształtowanie przyszłości metawersum, aby uczynić je bezpiecznym i zabawnym dla dzieci i rodzin". Metawersum rzeczywiście może być niebezpieczne. W końcu w projekcie firmy Meta dochodziło już do poważnych nadużyć. LEGO Group i Epic Games połączą swoje bogate doświadczenie, aby mieć pewność, że kolejna odsłona internetu będzie od początku projektowana z myślą o dobru dzieci.

"Dzieci lubią bawić się w cyfrowym i fizycznym świecie i płynnie przemieszczają się między nimi. Wierzymy, że dzięki cyfrowym doświadczeniom mają ogromny potencjał do rozwijania umiejętności przydatnych przez całe życie, takich jak kreatywność, współpraca i komunikacja. Mamy jednak obowiązek zadbać o to, by były one bezpieczne, inspirujące i korzystne dla wszystkich. Tak jak od pokoleń chronimy prawa dzieci do bezpiecznej zabawy fizycznej, tak samo staramy się to robić w przypadku zabawy cyfrowej. Cieszymy się na współpracę z Epic Games w kształtowaniu tej ekscytującej i zabawnej przyszłości" – mówi Niels B Christiansen, dyrektor generalny The LEGO Group.

Firmy LEGO Group i Epic Games uzgodniły trzy zasady, które zapewnią, że tworzone przez nie przestrzenie cyfrowe będą bezpiecznie dostarczać możliwości wciągającej zabawy:

  • Ochrona prawa dzieci do zabawy poprzez uznanie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia za priorytet.
  • Chronić prywatność dzieci, stawiając na pierwszym miejscu ich dobro.
  • Udostępnienie dzieciom i dorosłym narzędzi, które dają im kontrolę nad ich doświadczeniami cyfrowymi.

Tim Sweeney dyrektor generalny i założyciel Epic Games podobnie jak dyrektor LEGO wyraził entuzjazm związany z ich wspólnym projektem. "Grupa LEGO od prawie stu lat podbija wyobraźnię dzieci i dorosłych poprzez kreatywną zabawę, dlatego cieszymy się, że możemy razem zbudować przestrzeń w metawersum, która będzie zabawna, rozrywkowa i stworzona dla dzieci i rodzin".

Komentarze (1)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.