Left 4... Bread? Chet Faliszek po odejściu z Valve odnalazł się w Bossa Studios

Left 4... Bread? Chet Faliszek po odejściu z Valve odnalazł się w Bossa Studios19.09.2017 15:42
Left 4... Bread? Chet Faliszek po odejściu z Valve odnalazł się w Bossa Studios
Maciej Kowalik

Ponoć nie będzie pracował nad kolejną częścią symulatora pieczywa, a nad grą akcji.

Żarty żartami, ale Faliszek to gość odpowiadający za historie m.in. w Half-Life 2, obu Portalach czy obu częściach Left 4 Dead. Gdy nie pisał, pomagał krzewić w Valve ducha wirtualnej rzeczywistości, stając się w zasadzie "twarzą" HTC Vive. Z Valve odszedł w maju, nie robiąc wokół siebie szumu.

Ze swoim doświadczeniem na brak ofert raczej nie narzekał. A właśnie okazało się, że poszukiwanie nowej drogi zawodowego rozwoju zaprowadziło go do Bossa Studios. Autorów I Am Bread i Surgeon Simulator.

Na szczęście, Faliszek nie trafił tam, by dokarmiać swoją fascynację wirtualną rzeczywistością kolejnymi "symulatorami". Nie ściągnięto go też po to, by pomagał przy Worlds Adrift - symulacji świata, którą niektórzy odważnie nazywają "Minecraftem nowej ery", ale która jakoś nie umie mocno wstrząsnąć Wczesnym Dostępem na Steamie.

Worlds Adrift Steam Trailer

Nie wybaczylibyście mi przecież sucharka z tytułu notki, gdyby nie był posmarowany odrobiną prawdy. Faliszek będzie pracował przy niezapowiedzianej jeszcze pecetowej grze akcji. Nastawionej na współpracę. Która spróbuje wykorzystać SI do czegoś nowego w kwestii opowiadania historii.

Gdyby taki komunikat wyszedł od niego, gdy pracował jeszcze w Valve pędziłbym teraz po szampana. Bo zgadza się ogólny gatunek i marginalizacja samotników. A jeśli ostatnie zdanie zawęzimy do hasła "narrator SI", to rodzi się skojarzenie z drugą stroną monety, którą w Left 4 Dead był zarządzający misjami tak, by nie zanudzić graczy "reżyser SI". Ale to oczywiście tylko skojarzenia, które musiały zrodzić się w umyśle fana L4D.

Wróćmy do rzeczywistości.

Póki co powyższe ćwierknięcie to wszystko, co wiadomo o projekcie. No i jeszcze to, że nie jest on tworzony z myślą o goglach VR. Czym będzie tu akcja, ilu graczy będzie współpracować i jaka będzie rola SI? Pewnie prędko nie dostaniemy odpowiedzi na te pytania. Ale na pewno będę ich wyglądał.

Maciej Kowalik

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)