League of Legends może być największe, ale co z tego - inni zarabiają więcej na jednym graczu
10.04.2014 13:23, aktual.: 05.01.2016 15:39
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Rzućmy okiem na wyniki bardzo ciekawych badań.
Firma Superdata wyliczyła, ile średnio w ciągu roku (między marcem 2013 a 2014 r.) zarobiły na jednym graczu najpopularniejsze gry free2play. Wynik jest dość zaskakujący. League of Legends uplasowało się ledwie na dziesiątym miejscu. Średnio jeden gracz wydał na zabawę 1,3 dolara. Na szczycie znalazło się World of Tanks (4,5 dolara), Team Fortress 2 (4,3 dolara) i Guild Wars 2 (3,9 dolara).
Oczywiście, LOL ciągle ma największą bazę użytkowników, więc te niecałe półtora dolara trzeba pomnożyć przez większą liczbę (58,5 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie), niż 4,5 dolara w przypadku World of Tanks (9,1 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie). Kolejność na liście nie pokrywa się z listą dziesięciu najlepiej zarabiających gier free2play.
A tak wygląda pełna lista:
1. World of Tanks - średnio 4,51 dolara zarobione w ciągu roku na jednym graczu 2. Team Fortress 2 - 4,36 dolara 3. Guild Wars 2 - 3,88 dolara 4. War Thunder - 3,26 dolara 5. Planetside - 2,86 dolara 6. Combat Arms - 2,81 dolara 7. Crossfire - 1,58 dolara 8. DOTA 2 - 1,54 dolara 9. Heroes of Newerth - 1,48 dolara 10. League of Legends - 1,32 dolara
Analitycy z Superdata zauważają, że gracze chętniej płacą za strzelanki free2play niż za MOB-y. Zaskakuje zwłaszcza wysokie miejsce Team Fortress 2.
Oczywiście, należy pamiętać, że to tylko wyliczenia, a nie twarde dane.
[źródło: Superdata]
Tomasz Kutera