League of Legends European Challenger Circuit: Poland - podsumowanie i wrażenia

To był najważniejszy turniej League of Legends jaki odbył się na terenie Polski w dotychczasowej karierze tego tytułu jako esportu.

League of Legends European Challenger Circuit: Poland - podsumowanie i wrażenia
marcindmjqtx

30.07.2012 | aktual.: 07.01.2016 16:08

Dla osób, które były na miejscu w warszawskich Złotych Tarasach i miały szczęście wejść na salę, na pewno będzie to pamiętne wydarzenie. Oglądanie meczów na dużym kinowym ekranie, z komentarzem na żywo, siedząc obok innych ludzi, zawsze robi wrażenie. Nawet, jeśli same gry nie należały do przesadnie zaskakujących.

Faworytami turnieju były dwa zespoły: CounterLogicGaming.eu i Moscow 5, więc nie było specjalnym zaskoczeniem, że obie drużyny spotkały się w finale. Osoby nastawiające się na emocjonujący, zacięty finał mogły się jednak zawieść. Sam czułem się, jakbym oglądał powtórkę z IEM w Hanowerze, kiedy to Moscow 5 bardzo pewnie, bez większych problemów, przetoczyło się po Dignitas. Tutaj podobny los spotkał CLG. Grali tak, jakby nie udało im się wygrać z M5 na Dreamhacku.

Moscow 5 zagrało swoje. Bezpiecznie, precyzyjnie, nieubłaganie. Gdy jeden raz na tym turnieju spróbowali nieco zaryzykować, to przegrali mecz w fazie grupowej. Przeciwko CLG.

Z tego też względu jednym z najbardziej emocjonujących spotkań był półfinałowy mecz między CLG i SK, któremu udało się wyrwać faworytom jeden punkt i sprawić, że trochę musieli się namęczyć z przejściem do finału. Zacięty był także mecz o trzecie miejsce Curse.eu kontra SK. Jak się okazało, SK Gaming, a przede wszystkim ich frontman Carlos "ocelote" Rodriguez Santiago, mają w Polsce sporo fanów, którzy kibicowali im intensywniej niż faworytom.

Polskim drużynom niestety nie było jak kibicować. Wszystkie trzy odpadły już pierwszego dnia, wygrywając po jednym meczu z trzech, które miały do rozegrania. Meet Your Makers wygrało z Curse, Acer z Meet Your Makers, a Elohell.net z hiszpańskim Oceloteworld. Trzeci zespół przyjechał na ECC nieco dla zabawy - od niedawna grają w takim składzie i nikt zbyt wiele po nich nie oczekiwał. MYM i Acer miało pewne szanse na wyjście z grupy (Elohell nie miało, będąc w grupie B razem z CLG i M5), ale jak widać, nie udało się.

Organizatorzy na brak zainteresowania imprezą nie mogli narzekać - przyszło więcej osób, niż rok temu na odbywający się w tym samym miejscu turniej StarCrafta, nie wszyscy zmieścili się w sali i oglądali mecze w kinowym lobby. Polskojęzyczny stream z transmisją w szczytowym momencie był oglądany przez ponad 5 tysięcy osób, angielskojęzyczny przez ponad 100 tysięcy. Niestety, transmisji towarzyszyły liczne problemy techniczne, lagi, zanikający dźwięk.

To pierwsza i najprawdopodobniej ostatnia tak istotna impreza poświęcona League of Legends jaka odbyła się na terenie Polski w tym roku. W sierpniu na targach Gamescom odbędą się europejskie eliminacje do finału 2 sezonu LoLa. W październikowym finale zagra łącznie dwanaście zespołów: trzy z Europy, trzy z Ameryki, dwa z Chin, dwa z Korei, jeden z południowo-wschodniej Azji i jeden z "Tajwanu/Hong-Kongu/Makao".

Pozostaje mieć nadzieje, że znajdą się inni organizatorzy zainteresowani przeprowadzeniem podobnych imprez. League of Legends świetnie się ogląda siedząc na widowni i głupio byłoby czekać rok na następną okazję do zobaczenia zespołów klasy M5 czy CLG w akcji.

Konrad Hildebrand

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.