Lagi w OnLive

W Stanach Zjednoczonych ruszyły już beta testy OnLive - usługi polegającej na dostarczaniu gier na zasadzie cloud computing (z serwerów do naszego urządzenia w czasie rzeczywistym). Szybko jednak okazało się, że wielu graczy skarży się na lagi (opóźnienia) często uniemożliwiające granie. Steve Perlman postanowił wyjaśnić, skąd się wzięły, wszak lagi podważają sens tego przedsięwzięcia.

Lagi w OnLive
marcindmjqtx

24.01.2010 | aktual.: 13.01.2016 16:11

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Okazuje się, że krytycznymi czynnikami okazały się bazy danych, odległości i to, że testerzy pozwolili sobie na przemieszczanie się. Jak mówi Perlman:

Jeśli zmienisz jakiś istotny czynnik, beta może nawet nie pracować, a nawet jeśli ruszy, lag oraz/lub renderowanie grafiki może uczynić granie niemożliwym. OnLive próbuje wykryć te czynniki i ostrzec Cię, ale jeśli używasz OnLive w jakiejś innej lokacji to nie dostarczasz nam użytecznych danych. Powodem dla którego lokalizacja jest tak krytyczna jest prędkość światła. Jeśli jesteś dalej niż 1000 mil od naszego centrum danych, wtedy czas komunikacji (ping) między twoim domem a naszym serwerem wydłuża się i będzie za duży dla szybkich gier akcji... OnLive ma trzy centra danych dla beta testów, każde o zasięgu 1000 mil. Twoja beta będzie łączyć się tylko z tym centrum, do którego została oryginalnie przypisana. Więc, jeśli jesteś przypisany do Zachodniego Wybrzeża, a potem próbujesz połączyć się ze Wschodniego, będziesz miał lag, który uniemożliwi granie w większość gier. Ot i tajemnica. Dla mnie wyjaśnienie wydaje się całkiem logiczne, zwłaszcza, że takich centrów po uruchomieniu usługi ma być więcej i na pewno nie będą przypisywane na sztywno jak w przypadku beta testów. Bardziej w takich usługach martwi mnie to, że jeśli zepsuje mi się internet to sobie nie pogram.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.