Kupujemy mniej, ale gramy więcej
Najnowsze badanie Nielsena mówią, iż gramy coraz częściej, mimo iż sprzedaż gier spada. W porównaniu z zeszłym rokiem używamy naszych konsol o 21% więcej, zaś przeciętnie spędzamy przy nich 768 minut w 2009 roku przeciętnie gracze spędzili przy nich 768 minut. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z tego raportu?
11.08.2009 | aktual.: 15.01.2016 14:02
Na PS2 i Xbox 360 gramy najdłużej, jeżeli zaś chodzi o najbardziej aktywnych użytkowników, to znajdziemy ich na 360, na drugim miejscu uplasowali się posiadacze PS3. Ponad połowa grających to dorośli (18 lat i więcej).
Na 360 gra więcej mężczyzn, PS3 jest w tym przypadku neutralne, Wii to domena kobiet. Najwięcej grają oczywiście nastolatkowie (12-17), którym przypada 25% czasu z grami zmierzonego w czerwcu przez Nielsena.
Aktualna generacja dominuje. Ponad 50% czasu amerykanie grali właśnie na niej. Poprzednie wersje konsol zabrały 31% czasu. Reszta to starsze modele.
PS Dane pochodzą oczywiście z USA. Dla Europy te wykresy zapewne wyglądałyby nieco inaczej.
[via Nielsen]