Która gra ma największy otwarty świat w historii?

Oczywiście Minecraft. Ale czy uwzględnianie go w tym zestawieniu w ogóle ma sens?

Która gra ma największy otwarty świat w historii?

YouTuber i Blogger Alvaro Gracia Montoya wpadł na swój pomysł porównania wielkości map w wybranych grach z otwartym światem. Zrealizował całkiem przyjemny materiał wideo, w którym wielkości kolejnych obszarów przyćmiewają to, co zostało pokazane przed nimi.

Robi wrażenie, szczególnie na kimś, kto pamięta, jak wielkie wydawało się kiedyś GTA: San Andreas. Tu jest jedną z pierwszych, najmniejszych map. Tuż za nim jest Skyrim. Czy zgadniecie które z wirtualnych światów są największe?

Video game MAPS - 3D comparison

Ostatecznie nieszczególnie dziwi, że najwyższe pozycje zajmują tu światy stworzone na potrzeby gier wyścigowych lub takich, w których pojazdy pełnią bardzo dużą rolę - Just Cause 3, Fuel czy The Crew. Ich tereny przemierza się szybciej, więc siłą rzeczy muszą być większe, mają przy tym jednak tendencję do znacznie mniejszej szczegółowości.

Najwyższą pozycję z tytułów „pieszych” niegenerowanych proceduralnie zajmuje tu Guild Wars Nightfall. Za nim są już tylko The Elder Scrolls II: Daggerfall i Minecraft. Dwie gry, których obecność w tym zestawieniu to lekkie oszustwo.

Obraz

Obie bowiem wykorzystują do tworzenia swych światów generowanie proceduralne terenu. Mapa istnieję w nich tak naprawdę jedynie jako umożliwiający jej generowanie wzór.

Daggerfalla można by jeszcze przełknąć, bo gra wykorzystuje wprawdzie tę technikę, ale sprytnie łączy je z miastami i innymi elementami zaprojektowanymi przez twórców, by zapewnić iluzję istnienia w rzeczywistym miejscu. Mapa generowana jest proceduralnie, ale według konkretnego planu. Ale Minecraft? Toż to po prostu kupa terenu generowanego losowo, teoretycznie w nieskończoność.

To równie dobrze można by tu umieścić No Man’s Sky i napisać, że ma nieskończoność kilometrów kwadratowych.

Dominik Gąska

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościminecraftsandbox
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (4)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.