Zmiany zaczęły się od ogłoszenia, iż firma LEM zostaje wystawiona na sprzedaż. Zadaliśmy wtedy pytanie, co z LEMem - czy nowy właściciel nadal będzie zainteresowany wydawaniem gier?
Następnie zauważyliśmy, że gry Fast & Furious: Showdown oraz Deadpool z katalogu Activision zostały wydane przez CDP.pl. To sprowokowało pytania, które zadaliśmy Michałowi Gembickiemu, dyrektorowi zarządzającemu CDP.pl:
Jak w tej chwili wygląda Wasza umowa z Activision? Związaliście się na jakiś krótki okres?
Michał Gembicki: Jesteśmy dystrybutorem produktów firmy Activsion Blizzard - w części dotyczącej Blizzarda wyłącznie i permanentnie, a w części dotyczącej produktów Activsion - tymczasowo. Tymczasowo, czyli do czasu ogłoszenia nowego dystrybutora. Jakie są szanse, że zwiążecie się na dobre? Czy następne Call of Duty ukaże się pod banderą CDP.pl?
MG: Trudno w takich sytuacjach określić poziom prawdopodobieństwa. Biznes dystrybucyjny rządzi się swoimi prawami i pełen jest nieoczekiwanych zwrotów akcji. Na pewno mogę jedynie stwierdzić, że dystrybucja takiego tytułu jak Call of Duty: Ghosts byłaby dla nas wielkim wydarzeniem. Jakie znaczenie ma fakt, że w portfolio macie już Blizzarda?
MG: Mam nadzieję, że sukcesy jakie odnosimy z dystrybucją produktów Blizzarda dadzą nam dodatkowe "punkty" i wzbudzą zaufanie, które zaprocentuje, kiedy przyjdzie czas podejmowania finalnych decyzji. Dlaczego gra Deadpool nie trafiła do Polski na PC w pudełkowej wersji?
MG: Gra Deadpool jest dostępna w fizycznej sprzedaży jedynie na konsole PS3 i Xbox360, wersja na PC to wyłącznie ESD, czyli cyfrowa dystrybucja. Nigdzie w Europie nie ukazał się w wersji fizycznej/retailowej, więc to element przemyślanej decyzji wydawcy Acitvision - jaki powód jest tej decyzji tego nie wiem, mogę jedynie przypuszczać, iż potencjał i charakterystyka tego tytułu wskazały, że jest usprawiedliwionym ekonomicznie wydawać go fizycznie jedynie na konsole, a wersja na PC została potraktowana bardziej jako dodatek. Czy w związku z wycofaniem się Galapagos Interactive z rynku gier CDP.pl ma plany co do powrotu do wydawania gier Konami?
MG: CDP.pl stale szuka nowych mocnych partnerów, z którymi mogłoby nawiązać współpracę wydawniczą, z Konami współpracowaliśmy przed laty i nie wykluczam, że gdyby nadarzyła się taka możliwość to podjęlibyśmy ją ponownie. Wygląda więc na to, że choć nic nie jest jeszcze powiedziane w kwestii Activision, można powoli obstawiać CDP.pl. No chyba, że pojawi się ktoś z lepszą ofertą.
Paweł Kamiński, Marcin Kosman