Kratos w Warszawie

Oryginalny sposób promocji najnowszego God of War.

Kratos w Warszawie
Joanna Pamięta - Borkowska

Warszawska kamienica znajdująca przy ulicy Tamka 36 została kilka dni temu ozdobiona muralem przedstawiającym Kratosa i Atreusa.

Obraz

Ale to nie wszystko. Dziś i jutro wieczorem każdy, kto znajdzie się w okolicy murala, stanie się świadkiem czarów. Na ścianie pojawi się pięciominutowa animacja stworzona w technice mappingu 3D. Będzie można ją obejrzeć od 19:30 do północy. Trzeba przyznać, że wydawca dba o podkręcenie emocji wokół tego głośnego tytułu. Gra pojawi się już 20 kwietnia.

Nie jest to pierwszy raz, kiedy gry wychodzą do ludzi i są promowane w przestrzeni publicznej. Nie mam tu na myśli targów typu Warsaw Games Week czy Good Game, ze wszystkimi pokazami cosplayu i innymi atrakcjami. W 2013 roku Marcin Kosman pisał o wielkim muralu, który pojawił się w Liverpoolu. Przedstawiał on Raidena z Metal Gear Rising: Revengeance. Zaś dwa lata temu odbyła się ciekawa promocja Superhot, tym razem w Łodzi (pisał o niej Patryk Fijałkowski). Robi on wrażenie, zwłaszcza na zdjęciu poniżej, na którym postacie przeciwników z gry odbijają się w powierzchni kałuży.

Obraz

Poniżej możecie obejrzeć wideo z powstawania tego dzieła:

SUPERHOT MURAL PAINTING TIMELAPSE - Thanks for being awesome

Wróćmy znowu do Warszawy - na Dworcu Śródmieście pojawił się kiedyś mural z XCOM 2.

Mural XCOM 2

Są to ciekawe sposoby promocji ze względu na ich estetykę i umiejscowienie. Pokazują świat graczy i gier nie jako jakieś wyrwane z życia dominium, które rządzi się swoimi prawami. Dla mnie, jako gracza, dodatkowo ważny jest sam fakt, że dzięki takim malunkom gry te istnieją w jakiś sposób w naszej rzeczywistości. Zawsze dziwnie się czuję widząc te postacie w sposób tak bezpośredni, poza przestrzenią pokoju gracza, nie jako figurki ustawione obok monitora czy plakat, który wisi na ścianie. Wizerunek Kratosa na kamienicy czy Mario otrzymujący reprymendę od policjanta (obrazek niżej) są jak obrazki z innego świata, którego obcość jest tak naprawdę powierzchowna, ponieważ wszystkie te postacie, historie i krainy mają źródło w nas samych.

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościgod of warps4
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.