Kontrowersyjne zabezpieczenia Capcomu powracają

Do tej pory to raczej na pecetach wydawcy skupiali swoje wysiłki stosowania różnego rodzaju zabezpieczeń, fachowo nazywanych Digital Rights Management (DRM). Teraz jednak Capcom, już pod raz drugi, próbuje przenieść tej wątpliwej użyteczności praktyki na poletko konsolowe.

Marcin Dąbrowski

06.02.2011 | aktual.: 07.02.2011 04:04

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Wydawca po raz pierwszy zastosował DRM na konsoli w grze na PlayStation 3 - Final Fight: Double Impact. Później co prawda przeprosił za nienależyte poinformowanie o obecności tych zabezpieczeń, lecz nie przeszkodziło to mu w ponownym użyciu DRM.

I tak wszyscy, którzy zdecydują się zakupić z PlayStation Network tytuł Bionic Commando Rearmed 2, będą musieli na stałe pozostać podłączeni do Internetu podczas całej rozgrywki. Także wtedy, gdy chcą grać jedynie w tryb dla jednego gracza.

Zachowanie Capcomu ma zapewne związek z nieuczciwymi praktykami graczy, którzy kupują gry na PSN, dzieląc się nimi. Sony, z uwagi na komfort użytkowania PlayStation Store, zaimplementowało bowiem mechanizm, umożliwiający pobranie jednej gry na maksymalnie 5 konsolach – w razie gdybyśmy posiadali kilka PS3 lub nasze poprzednie uległyby uszkodzeniu. Gracze wykorzystują tę opcję w inny sposób – zakładając nowe konta i składając się na gry.

Zastosowanie DRM w Bionic Commando Rearmed 2 można też tłumaczyć obawami przed piractwem, które przedostało się niedawno na PlayStation 3.

Graj z głową - Sprawdź swoje IQ. Narodowy test inteligencji!

Źródło artykułu:WP Gry
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.