Kontrolery ruchowe w walce z chorobą Parkinsona

Podczas gdy większość uważa, że Kinect i Wii Remote służą jedynie do grania, Red Hill Studios używa tych technologii do polepszania chodu i równowagi chorych na Parkinsona.

Kontrolery ruchowe w walce z chorobą Parkinsona
marcindmjqtx

20.10.2011 | aktual.: 06.01.2016 11:52

Firma współpracuje ze Szkołą Pielęgniarek UCSF w procesie produkcji specjalnej gry, której zadaniem jest właśnie pomoc osobom dotkniętym tą chorobą. Red Hill Studios ulepszyło konsolową technologię, wykorzystując dziewięć sensorów, które analizują ruchy pacjentów z większą dokładnością niż ma to miejsce podczas zabawy z Kinectem i Wii Remote.

Ekipa kliniczna skupia się przede wszystkim na konkretnych ruchach ciała oraz gestach, które spowalnia Parkinson. Udało się do tej pory stworzyć już dziewięć gier, które jak się okazuje, są pomocne, a granie w nie przynosi efekty. Ponad połowa chorych uczestniczących w badaniach, już po trzech miesiącach zaczęła wykazywać pewną poprawę prędkości chodu, stawiania kroków oraz utrzymywania równowagi - 65 procent "graczy" wykazało umiejętność stawiania dłuższych kroków, 55 procent oznaki wzrostu prędkości chodu, a 55 procent poprawę równowagi.

Pomocne może się również okazać zwiększanie poziomu trudności rozgrywki - dzięki temu chorzy mogą osiągnąć jeszcze lepsze rezultaty dotychczasowych ćwiczeń, a także próbować sięgać po nowe cele.

[via Gamepolitics] Paweł Winiarski

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomości360wii
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.