Konsumenci niegotowi na 3D
Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję Interpret konsumenci mają bardzo małą wiedzę na temat technologii wyświetlania obrazu w 3D. Co najciekawsze, niewiedzą wykazują się również posiadacze konsol, czyli grupa uznawana powszechnie za będącą na bieżąco z technicznymi nowinkami.
06.10.2010 | aktual.: 06.01.2016 15:40
Interpret za pośrednictwem ankiety w sieci zadał pytania na temat 3D 1500 osobom w wieku 12-65 lat. Badania wykazały, że jedynie 13% konsumentów zamierzających nabyć nowy telewizor chce by był on dostosowany do wyświetlania obrazu w technologii 3D. Aż 10% zadeklarowało natomiast, że zdecydowanie nie kupi takiego ekranu. Nadal największym argumentem przeciw 3D pozostaje konieczność używania drogich i niewygodnych okularów, co pokazuje, że Nintendo ze swoją 3DS będzie miało sporo pracy, by przekonać ludzi, że 3D bez wspomnianego gadżetu jest możliwe. Kiedy jednak już to zrobi zapewne znacząco przysłuży się producentom ekranów, które oferują 3D bez noszenia okularów. Co ciekawe, nie najlepiej z wiedzą na temat technologii jest także wśród posiadaczy konsol. Aż 63% ich posiadaczy uważa, że obraz 3D są w stanie uzyskać wyłącznie dzięki uaktualnieniu oprogramowania konsoli, zapominając przy tym o odpowiednim telewizorze i (nadal) okularach do niego.
[via Gamasutra]
Marcin Lewandowski