Konsolowe RTS‑y? Z tematem zmierzy się Sudden Strike 4

Co nagle to po diable, ale tym razem w tytule nie ma pomyłki. Seria powraca.

Konsolowe RTS-y? Z tematem zmierzy się Sudden Strike 4
Maciej Kowalik

Gracze dzielą się na tych, którym wydaje się, że Sudden Strike ma coś wspólnego z Desert Strike, Jungle Strike czy Soviet Strike oraz tych, którzy wiedzą, że w przeciwieństwie do tamtych strzelanek, pierwszy tytuł jest RTS-em. Miło mi zakomunikować, że od teraz należę do tej drugiej grupy.

Sudden Strike 4 - Teaser (US)

Sama zapowiedź Sudden Strike 4 pewnie wylądowałaby w Rozchodniaczku, gdyby nie jeden szczegół - Kalypso (wydawca) do spółki z Kite Games (developer) zapowiedziało tę strategię nie tylko na PC, ale również na konsolę. W tym wypadku na PS4. A to zawsze mnie ciekawi.

Żałuję, że nie udało mi się wypróbować bety Halo Wars 2, bo musiałem oddać redakcyjnego Xboksa One, ale czytałem, że mimo wszystko nie wszystko w sterowaniu padem wypada tam naturalnie. W poprzedniej generacji mieliśmy na konsolach kilka prób ożenienia tego kontrolera z RTS-ami, ale sukcesów na tym polu nie było. Nawet jeśli sam wiem, że sterowanie w C&C: Red Alert 3 w końcu dawało się przełamać i po bolesnych godzinach nauki, grało mi się na tyle dobrze, bym naprawdę uwierzył, że nadchodzą lepsze czasy dla strategów z padem w dłoni.

Obraz
Obraz
Obraz

Nie nadeszły. I pewnie nie nadejdą, choć do znudzenia będę powtarzał, że dla takiego Total Wara przepisanie sterowania na pada nie byłoby niemożliwe - wszak tam kliki na sekundę nie są ważne. Ale rozumiem, że byłby to ryzykowny krok i przestałem się już łudzić.

Ale jest kolejna jaskółka. Nie powinno dziwić, że wydawcą jest w tym wypadku Kalypso, bo akurat ta firma nie bała się przenieść na konsole chociażby ostatnich części Tropico, należącego do gatunku, który na tych platformach jest niszą wśród nisz. Sudden Strike 4 nie będzie remakiem ani rebootem, a pełnoprawnym sequelem z trzema kampaniami, które pozwolą nam walczyć na frontach Drugiej Wojny Światowej jako Brytyjczycy, Amerykanie i Sowieci, prowadząc do boju ponad 100 różnych jednostek.

Obraz
Obraz

Pojawią się historyczne postacie, których umiejętności wpłyną na dostępne strategie. Gra będzie nagradzać nas za sprytne, taktyczne manewry. Punktami umiejętności oraz bonusami - np. historycznymi filmikami. Wygląda więc na to, że bardziej będzie liczyła się zimna krew i pomysłowość niż szybkie klikanie.

Premiera w drugim kwartale przyszłego roku. Czyli jakieś siedem lat od premiery ostatniej odsłony.

Maciej Kowalik

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościkalypso mediarts
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.