Projekt został przygotowany przez naukowców z Institute for Creative Technologies na Uniwersytecie Południowej Kalifornii. Wszystko działa dzięki specjalnemu, stworzonemu przez nich, programowi FAAST (Flexible Action and Articulated Skeleton Toolkit), który konkretne ruchy ciała interpretuje jako polecenia wydawane przez klawiaturę. W tym wypadku wychylenia ciała do przodu lub tyłu oznaczają ruch, kamerę kontroluje się zaś poruszając lewą ręką na boki. Wykonując nią "chwyt" zaznacza się przeciwników, atakuje się zaś ruszając prawą ręką w różnych kierunkach. Brzmi to może skomplikowanie, ale na filmiku wygląda raczej na proste:
World of Warcraft with Microsoft Kinect using FAAST and OpenNI
Ciekawe jeszcze, co na to Microsoft (projekt został wykonany niezależnie od niego i Xboksa 360). "Poważne" gry na Kinekcie już nie wydają się tak niemożliwe, jak wcześniej. Czy kiedyś się ich jednak doczekamy?
Tomasz Kutera