Koniec pierwszego Kinecta dla systemów Windows. Microsoft ogłosił zakończenie produkcji
Pierwszą ofiarą nowego roku padł sensor Kinect. Microsoft ogłosił zakończenie jego produkcji, ale bez obaw. To tylko krok naprzód. Przyszłość należy do Kinect for Windows v2
01.01.2015 | aktual.: 05.01.2016 15:21
Był już pierwszy news, było już pierwsze noworoczne granie, teraz czas na pierwszą noworoczną decyzję o wycofaniu ze sprzedaży. Jej ofiarą padła pierwsza wersja sensora Kinect przeznaczona dla systemów Windows. Urządzenie doskonale znane wszystkim konsolowym graczom, zadebiutowało na komputerach osobistych dopiero w roku 2012 i ze względu na znikome zastosowanie w praktyce, do dziś pozostaje sprzętem niszowym. Oferta Microsoftu była skierowana przede wszystkim do deweloperów, którzy mieli zająć się rozwojem platformy.
W połowie ubiegłego roku, na rynku pojawił się Kinect for Windows v2, czyli PC-towy odpowiednik akcesorium z Xboksa One, a jego cenę ustalono na 199$ (o 50$ więcej niż w przypadku wersji konsolowej). Gigant z Redmond stwierdził najwyraźniej, że robienie konkurencji samemu sobie, to nie jest najlepszy pomysł i podjął decyzję o wycofaniu "v1" ze sprzedaży.
Jeżeli jednym z Waszych noworocznych postanowień było kupno właśnie Kinecta v1, to również nie ma powodu do zmartwień, ale radziłbym pośpieszyć się z jego wykonaniem. Zakończyła się bowiem produkcja sprzętu, lecz w sprzedaży utrzyma się on aż do wyczerpania zapasów.
Pełne oświadczenie Microsoftu możecie przeczytać pod tym adresem.
Źródło: [Game Politics]
Oskar Śniegowski