Konflikt na rynku symulatorów rolniczych się zaostrza. Czy grozi nam FARMAGEDDON?

Myślicie sobie, ze symulatory farmy to zabawa? Nic bardziej mylnego.

Konflikt na rynku symulatorów rolniczych się zaostrza. Czy grozi nam FARMAGEDDON?
marcindmjqtx

Symulatory rolnicze, traktorów i kombajnów, to coś, co większość growej branży traktuje jako śmieszny folklor i ciekawostkę. Tymczasem w Polsce liczba potencjalnych klientów tego typu gier jest na tyle duża, aby zainteresowało się nimi kilku wydawców, którzy podkładają sobie na różny sposób nogi.

Wczoraj na skrzynkę mailową trafił do nas oficjalny komunikat od Techlandu:

Z uwagi na ogłoszenie w dniu wczorajszym informacji o bliskiej premierze naszej gry - Symulator Farmy 2013, zwracamy się do Państwa z prośbą o używanie w komunikacji prawidłowego nazewnictwa, aby nie wprowadzać konsumentów w błąd.

Na rynku pojawi się też w niedługim czasie Farming Simulator 2013, jednak jest to zupełnie inna gra niż nasz Symulator Farmy 2013. Stąd właściwe nazewnictwo jest niezwykle istotne.

Tak, dobrze zrozumieliście, Symulator Farmy 2013 nie jest Farming Simulatorem 2013. Ten pierwszy wydaje Techland, drugi ukaże się nakładem CDP.pl.

Niczym w "Incepcji", sięgnijmy głębiej. Od 2009 roku Techland pod tytułem Symulator farmy wydawał grę produkcji studia Giants. Tytuł angielski: Farming Simulator. Pod koniec 2011 roku prawa przeszły jednak w ręce CDProjektu, który wydawał następne części gry z angielskim tytułem.

Dlaczego? Bo Techland  nie przestał wydawać kolejnych "Symulatorów farmy". Zastrzegł  prawa do marki "Symulator Farmy", wypuszczając pod jej szyldem gry studia ActaLogic. Tytuł angielski: Agrar Simulator.

Techland nazywanie gry ActaLogic starym polskim tytułem produkcji Giants argumentuje następująco:

Zawsze staraliśmy się, aby nasze gry mogły docierać do jak najszerszego grona odbiorców, lokalizując produkty i współpracując z różnymi podmiotami zewnętrznymi. Szczególnie, że w gry z gatunku symulatorów grają nie tylko gracze hardcorowi, ale również casualowi. Dlatego też nasza najnowsza gra z gatunku symulatorów rolnych nosi nazwę Symulatora Farmy. Uważamy, że ta polsko brzmiąco nazwa, od zawsze kojarzona z "farmą" oraz naszym wydawnictwem Techland, jest najbardziej odpowiednia.

Marka Symulatora Farmy była i wciąż jest pod skrzydłami naszego wydawnictwa i mamy nadzieję, że w najbliższej przyszłości będziemy w stanie dostarczać polskim graczom kolejne gry z gatunku symulatorów rolnych.

Tymczasem w branży przebąkuje się, że to nieuczciwa konkurencja i wprowadzanie klientów w błąd, bo ci, którzy są przyzwyczajeni do "Symulatora Farmy" od Giants otrzymają grę od Actalogic. Narzekania są anonimowe, bo Techland ma ponoć bardzo aktywnie chronić praw do marki.

Gry z gatunku to nie żart, poszczególne tytuły potrafią się sprzedać w nakładach rzędu 100 tysięcy egzemplarzy. Przy takim natłoku podobnych produkcji, przyzwyczajenia klientów mają znaczenie. Wyobrażacie coby było, gdyby jakiś wydawca miał serię pt. "Gra piłkarska" i raz pod jej szyldem ukazywała się raz FIFA, a raz PES?

No właśnie.

Mało Wam? City Interactive ma swoją własną serię, pod tytułem "Symulacja Farmy".

Kompletny farmageddon.

Konrad Hildebrand

Obraz
Źródło artykułu:Polygamia.pl

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.