Konferencja Nintendo 3DS - relacja na żywo

19 stycznia o 15:00 w Amsterdamie odbyła się konferencja Nintendo w całości poświęcona nowej konsoli firmy - 3DS-owi. Piotrek Gnyp był na miejscu, ja zaś w Warszawie oglądałem ją przez Internet - zrelacjonowaliśmy ją dla Was na żywo. Sprawdźcie, jak było!

marcindmjqtx

Startujemy oczywiście o 15:00. Macie jakieś przewidywania, co może się wydarzyć? Oczekiwania? Dajcie znać w komentarzach, są dla nas równie ważne, jak sama konferencja.

Aha - Wy też możecie ją oglądać przez sieć. Jeśli wszystko będzie działać, znajdziecie ją tutaj.

14:45 Piotrek: sala jest ogromna, cała czerwona. Robi wrażenie. Hasła konferencji to 'Discover' i 3D without glasses - przytyk w stronę Sony, którego 3D okularów potrzebuje.

14:48 Piotrek: jeśli macie jakieś pytania do Nintendo, napiszcie je w komentarzach. Postaram się zadać je komuś po konferencji.

14:50 Parę fotek prosto z Amsterdamu:

14:52 I jeszcze dwie:

14:56 Jak być może zauważyliście na powyższych zdjęciach, oficjalne nazwy kolorów konsol to cosmos black a aqua blue. Ładnie, poetycko.

14:58 Konferencję prowadził będzie Jonathan Ross, gwiazda BBC.

14:59 Piotrek zdjęciem donosi, że sala z czerwonej zrobiła się biała:

15:01 Przypominamy, że konferencję można oglądać na żywo przez Internet - tutaj. To jest, teoretycznie, bo serwery chyba właśnie padły.

15:02 Piotrek: na scenę wszedł Jonathan Ross w okularach 3D, które po chwili zdjął, mówiąc, że nie będzie ich potrzebował. No tak, to już wiedzieliśmy.

15:04 Piotrek: teraz na scenie Laurent Fisher, szef marketingu Nintendo w Europie. Według jego słów, 3D miało być już na Gamecubie. Myślano o nim już od czasów NES-a.

15:07 Przed chwilą obejrzeliśmy zwiastun nowej konsoli. Nie pokazano na nim chyba niczego nowego, prócz możliwości robienia zdjęć w 3D (o tym już jednak też plotkowano). Ciekawe, jak szybko ten filmik pojawi się w sieci...

15:12 OK, więc zdjęcia 3D jednak nie są nowością, wybaczcie. Przed chwilą mówiono o spot pass, czyli wyjątkowo wygodnemu podłączeniu do internetu. Wystarczy być w zasięgu, by konsola sama odnalazła znane wi-fi, podłączyła się do niego i zaczęła ściągać dane (np. uaktualnienia, jak rozumiem).

15:13 Jednym z europejskich partnerów 3DS-a będzie stacja Eurosport. Telewizja sportowa w 3D na konsoli przenośnej? Bez okularów? Oby trafiła do Polski.

15:14 Tomek: Internetowa relacja wideo powinna już działać. Przynajmniej mi działa. Link znajdziecie na początku relacji.

15:15 Kolejny partner - Aardman, czyli filmy animowane. Wygląda na to, że 3DS ma być centrum rozrywki - ma telewizje, filmy, stałą łączność z siecią - jak konsole stacjonarne.

15:16 Aardman dostarczy dla Nintendo krótkie filmy w 3D - na przykład Shaun the Sheep (Baranek Shaun), który dostępny będzie tylko na tej konsoli. Już pod koniec roku. Ściąga się go z sieci właśnie dzięki wspomnianemu magicznemu spot passowi.

15:20 A oto i wspomniany Baranek na konferencji:

15:21 Był spot pass, przyszedł czas na street pass. Konsole 3DS będą się komunikować między sobą, nawet gdy będą wyłączone, gdy chodząc gdzieś z nimi, napotkają na inny egzemplarz. Wymienią się w ten sposób informacjami o swoich posiadaczach i ostatnich grach. Nowy sposób na poznawanie znajomych? Być może? Community can happen automatically - prosto z konferencji, bardzo ładnie powiedziane.

15:24 Na scenę wszedł pan od Street Fightera, powiedział, że w Norwegii jest zimno i kazał wszystkim krzyczeć 'hadouken!'. Hm.

15:27 Zostawmy na chwilę SF i uzupełnijmy wcześniejsze informacje. Piotrek: wcześniej żeby grać na DS-ie po sieci, każda gra tworzyła swój własny kod sieciowy. Teraz w końcu jest tylko jeden na konsolę. Witaj, normalności.

15:30 Street Fighter również wykorzysta street pass. Chodząc po ulicy, nawet z wyłączonym 3DS-em, będzie się on komunikował z innymi konsolami w pobliżu i 'toczył z nimi walki' w trybie Versus Battle. Szczerze mówiąc, nie do końca wiemy, jak będzie to działać, ale ufamy Capcomowi. Normalne walki także oczywiście będą. [AKTUALIZACJA] Prawdopodobnie tryb street pass będzie działać na zasadzie jakichś awatarów w stylu Mii, z określonymi cechami. W końcu wszystko ma dziać się automatycznie.

15:33 W Street Fighterze będzie można także oglądać toczone właśnie walki innych. Wszystko dzięki usłudze nazwanej channel live. Świetny pomysł na naukę gry. Aha - w SF na 3DS będzie 35 postaci.

15:37 Tyle jeśli chodzi o Street Fightera. Nintendo zapowiada, że będzie bardziej dbać o gry firm trzecich na 3DS-ie. Na scenie Yves Guillemot, dyrektor generalny Ubisoftu.

15:39 Piotrek nieustannie dostarcza zdjęcia:

15:40 Ubisoft ma mieć 8 gier na starcie 3DS-a. Mamy je wszystkie na fotce, momencik... Tymczasem na scenie - Konami i Pro Evolution Soccer.

15:44 Eeee, ten zwiastun Pro Evo, który teraz leci, to już był...

15:46 A oto i wspomniane osiem gier Ubisoftu na fotce. Piotrkowi aż się ręka zatrzęsła z wrażenia:

15:48 Konami twierdzi, że dzięki 3D teraz Pro Evolution Soccer to już nie oglądanie meczu w TV. To branie w nim udział na żywo. Ładna metafora. Żeby jeszcze zwiększyć uczucie imersji, zastosowano nowy widok kamery - nie izometryczny, ale zza głowy zawodnika.

15:50 Zwiastun wspomnianego spot pass już trafił na Youtube. Oto i on:

Nintendo 3DS Street Pass Trailer

15:53 Piotrek: Team Ninja milczało przez 5 lat. Bo planował. Ileż planowania.

15:54 Leci zwiastun Dead or Alive na 3DS-a. Czy też już wcześniej go widzieliśmy? Tak czy inaczej, Piotrek się jara. Ale on ma słabość do tej serii.

15:57 Gdybyście mieli wątpliwości - DoA też będzie wykorzystywać street pass. Oczywiście bardziej 'normalne' tryby sieciowe także będą obecne. Poza tym Team Ninja trochę przynudza. Bez urazy, Team Ninja.

15:58 No więc miało być więcej firm trzecich spoza Japonii, a tymczasem na scenie pojawił się tylko Ubisoft. Hm. Tak czy inaczej, przechodzimy do tytułów samego Nintendo.

16:00 Na razie pokazywane jest Nintendogs + cats. Swoją drogą, poza konferencją - wiecie dlaczego w grze będą też koty, nie tylko psy? Bo główny twórca akurat miał jednego w czasie prac nad nią. Ale serio.

16:01 Zwierzątka będą pamiętać twarze graczy i je rozpoznawać. Poza tym pokazano Steeldiver, czyli nową grę z łodziami podwodnymi w roli głównej, The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D i Kid Icarus 3D.

16:04 3DS to nie tylko gry. To także gry (pisaliśmy o nim więcej tu), zdjęcia (można zrobić z nich awatar Mii) i funkcje związane z rzeczywistością rozszerzoną.

16:05 Na scenę wrócił Mr. Shibata. Siaj w komentarzach pyta czy Mr. Shibata nie ma imienia. Ja myślę, że nie.

16:06 Face Raiders - gra (dostępna na każdym 3DS), w której można zrobić sobie zdjęcie i w nie strzelać. Zawsze o tym marzyliśmy.

16:07 Będzie także przeglądarka internetowa. I oczywiście sklep.

16:08 W Amsterdamie leci właśnie zwiastun pokazujący gry na 3DS, tymczasem w sieci pojawił się już ten prezentujący samą konsolę. Proszę:

Nintendo 3DS trailer (Amsterdam)

16:15 Sklep internetowy na 3DS-ie będzie oficjalnie działał w Polsce!

16:16 Konferencja dobiegła końca. Piotrek poszedł grać, ja jeszcze postaram się uzupełnić relację zwiastunami, gdy tylko pojawią się w sieci.

16:17 Tadam:

16:23 Ech, Piotrek to szczęściarz, poszedł grać na 3DS-ie... I fotę przesłał:

16:27 W porządku, na razie inne niż dwa zaprezentowane wyżej zwiastuny z konferencji nie chcą się pojawić w sieci. Na pewno zamieścimy je na stronie, gdy tylko tak się stanie. Tymczasem - dzięki za relację! Czekamy do 25 marca.

Piotr Gnyp, Tomasz Kutera

Źródło artykułu:Polygamia.pl
publicystykanintendo3ds
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.