Kolejny raport pokazuje, że rynek gier pecetowych ma się bardzo dobrze

Kolejny raport pokazuje, że rynek gier pecetowych ma się bardzo dobrze

Kolejny raport pokazuje, że rynek gier pecetowych ma się bardzo dobrze
Bartosz Stodolny
03.08.2016 17:11

W sumie dlaczego miałoby być inaczej. Czy się to komuś podoba, czy nie, pecety jeszcze długo pozostaną w łaskach.

Agencja DFC Intelligence opublikowała raport, z którego wynika, że rynek pecetowy trzyma się bardzo dobrze, a będzie tylko lepiej. Już 2015 rok był świetny i branża urosła o 11% względem 2014 zamykając się tym samym w kwocie 30 miliardów dolarów. Natomiast do roku 2020 łączna wartość sprzedaży gier na PC ma osiągnąć poziom 42 miliardów dolarów, z czego większość – co nie powinno dziwić – skupi się na krajach Azji i Pacyfiku.

Obraz

Nie powinna też dziwić słabnąca pozycja dystrybucji pudełkowej. W 2015 roku ten model wygenerował jedynie 1,4 miliarda dolarów przychodu, co w porównaniu z 30 miliardami ogółu jest mizernym wynikiem. Po prostu musimy pogodzić się z faktem, że praktycznie wszystko przeniosło się już na platformy pokroju Steama czy GOG-a.

Ciekawie wygląda to w zestawieniu z raportem agencji Newzoo, o którym szerzej pisałem tutaj. Widać, że DFC bardziej optymistycznie patrzy na pecety, bo w przypadku Newzoo ten segment powinien wynieść niecałych 27 miliardów dolarów do 2019 roku, czyli mniej niż w roku 2015.

Obraz

Obie firmy zgadzają się natomiast w jednym. Niekwestionowanymi liderami branży gier wideo na świecie będą gry na tablety i smartfony oraz Chiny. Kraj środka już w 2016 roku wygeneruje ponad połowę obrotu całego regionu prześcigając tym samym wartość rynku europejskiego i przejmując od Stanów Zjednoczonych pozycję lidera. Gry mobilne natomiast jeszcze w tym roku będą stanowiły niemal 40 procent przychodów całej branży.

Niezależnie od tego, która prognoza się sprawdzi ciężko powiedzieć, że – jak twierdzą niektórzy – pecety umierają. Wręcz przeciwnie, mają się bardzo dobrze, a nie możemy zapominać o jeszcze jednym czynniku, który przyczyni się do wzrostów – wirtualnej rzeczywistości. Ta na razie raczkuje i jeszcze długa droga przed tą technologią, ale z czasem zacznie pojawiać się więcej interesujących i bardziej skomplikowanych tytułów na gogle, które na pewno podkręcą sprzedaż gier.

Bartosz Stodolny

Źródło artykułu:Polygamia.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (6)