Kolejne polowanie na oszustów - fałszywe haki do CS:GO wprawiają w ruch Młot Banowania

Biedni piraci i krętacze muszę uważać na każdym kroku... Nic nie jest tym, czym się wydaje. A potem jeszcze się z nich śmieją ci niegodziwcy, którzy z nich zadrwili!

Kolejne polowanie na oszustów - fałszywe haki do CS:GO wprawiają w ruch Młot Banowania
Patryk Fijałkowski

03.02.2016 | aktual.: 08.02.2016 08:10

Użytkownik reddita AndoirdL postanowił się zabawić i przy okazji pomóc trochę światu wirtualnej, wieloosobowej rozgrywki. Przygotował z tej okazji małą przynętę - trzy rzekome paczki multihaków do CS:GO, które miały użytkownikom dawać takie korzyści jak nierealne w normalnej grze kąty widzenia czy nieskończone życie lub amunicja. Jednak to, co robiły naprawdę te "boskie umiejętności", okazywało się dużo lepsze - uaktywniały system Valve's Anti Cheat i banowały cwaniaków.

Pierwsze dwie pułapki robiły to w określonym czasie, np. o godzinie 22:00 w dniu opublikowania, dzięki czemu - teoretycznie - więcej osób mogło je ściągnąć i nie zorientować się, że coś jest nie tak. Trzecia i ostatnia była już prawdziwą bombą - uruchamiała sławnego ban hammera od razu po zainstalowaniu haka i dołączeniu do gry. Przewrotnie to właśnie ta ewidentna podróba doczekała się największej ilości pobrań. Wskutek małego polowania ponad pięciu tysięcy oszustów zostało wykluczonych z rozgrywek Counter Strike'a. Jest to niby niewielki ułamek graczy, którzy na co dzień naginają prawa gry, niemniej poczucie sprawiedliwości i tak smakuje dobrze.

Co więcej, to raczej nie koniec. AndroidL zauważa trzeźwo, że najlepszym sposobem na wrobienie oszustów, jest zdobycie reputacji na forach hakerskich i dopiero potem wpuszczenie w maliny jak największej grupy. Już teraz twórca pułapek dostaje prywatne wiadomości z danymi do "sprawdzonych" kont na stronach z hakami. To da mu pole manewru do zastawiania kolejnych sideł. Dużą radość zarówno autorowi, jak i pozostałym użytkownikom reddita, sprawia teraz czytanie zażaleń oszustów, którzy potracili swoje konta. Ich frustracja i dezorientacja jest wisienką na torcie.

Warto pamiętać, że nie jest to pierwszy raz, kiedy z oszustów robi się idiotów. Jasne, ten smakuje najlepiej, bo dotyczy oszukiwania w grze nastawionej na rywalizację i skutkuje masowym banem, ale poprzednie pułapki zastawiane przez deweloperów również były zmyślne - szczególnie kiedy prowadziły do publicznego odsłonięcia się piratów skarżących się, że "coś nie działa". Tak było z windą w The Talos Principle, która zatrzymała się w połowie drogi i więziła delikwenta, uniemożliwiając przejście gry. Tak było z Far Cry 4, z którego Ubisoft wyciął opcję regulacji field of view, by dać go legalnym nabywcom w dniu premiery w formie patcha.

A pamiętacie żarciki ekipy z CD Projekt RED, która zostawiła kilka pułapek w pirackich wersjach Wiedźmina 2? Jedną z zabawniejszych było podłożenie starej, grubej Marietty Loredo w miejsce wszystkich pań, z którymi Geralt miał stosunek płciowy (oszuści myśleli oczywiście, że to bug). Kupę zabawy dostarczały też pojedynki z nieśmiertelnymi piratami czy zgony Geralta na początku gry...

Żarty żartami, ale piratom nie jest już do śmiechu, odkąd system zabezpieczeń Denuvo miesza im szyki i nie pozwala scrackować niektórych gier. Grosz do grosza, tutaj za trudne zabezpieczenia, tam fałszywe haki, i może zminimalizujemy działalność oszustów? Bo kompletna eliminacja jest raczej niemożliwa.

[źródło: reddit]

Patryk Fijałkowski

Źródło artykułu:Polygamia.pl
wiadomościbanoszustwo
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Polygamia
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.